۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۷۷۱۳
مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان:

امر به معروف و نهی از منکر قاعده دین مبین اسلام است

مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان امر به معروف و نهی از منکر را قاعده دین مبین اسلام دانست و گفت: دین اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوان دارد.
مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام حسین بکتاش مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان پیش از ظهر امروز در نشست با طلاب جوان استان مرکزی در اراک، امر به معروف و نهی از منکر را قاعده دین مبین اسلام دانست و افزود: دین اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوان دارد.

حجت الاسلام بکتاش بیان داشت: یکی از عواملی که سبب شده امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود این است که برخی از آمرین به معروف و ناهین از منکر به علت عدم آگاهی از قوانین امر به معروف و نهی از منکر، خود و دیگران را دچار مشکل می‌کنند و همچنین تأخیر عمل امر به معروف و نهی از منکر را از بین می‌برند و سبب بدبینی افراد جامعه به دین و این فریضه مهم می‌گردند.

اهدف اصلی امام حسین از قیام کربلا

مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان افزود: جامعه اسلامی زمانی می تواند به اهداف عالیه خود دستیابی پیدا کند که عموم مردم جامعه اسلامی توجه ویژه ای به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

حجت الاسلام بکتاش با اشاره به چهار هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام کربلا افزود: نماز، زکات، امربه معروف و نهی از منکر از دلایل اصلی سیدالشهدا (ع) از قیام عاشورا بوده است و زمانی که جامعه پر از مشکلات بود امام حسین (ع) قیام کردند.

مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در راس امور و برنامه های طلاب جوان و روحانیان باشد، اظهار داشت: امروز در جامعه اسلامی شاهد مشکلات روحی و معنوی هستیم و باید با برنامه ریزی آسیب ها را به حداقل برسند.

وی افزود: اگر پذیرش از سمت جامعه اسلامی وجود نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر ابتر می ماند و لازمه ابتر نماندن این امر شناسایی هر چه بهتر جامعه، رفت آمد با مردم جامعه اسلامی و شناخت رفتار و حرکات آن ها است.

خودسازی و پرورش نفس مهمترین ویژگی های آمرین به معروف

حجت الاسلام بکتاش گفت: شخصی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید روانشناس خوبی نیز باشد و از تحصیلات، اطلاعات کامل و توانایی لازم در زمینه مورد نظر نیز برخوردار باشد.

مشاور استاندار استان مرکزی در امور روحانیان در ادامه خودسازی، پرورش نفس و عمل کردن خود شخص به دستورات را از مهمترین ویژگی های آمرین به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: این ویژگی ها سبب تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی می شود.

به گزارش رسا، هم اکنون بیش از دو هزار طلبه زن و مرد در 24 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات