۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۷۰۳
با تصویب وکلای ملت؛

سران قوا از شمول قانون به‌کارگیری در مشاغل بعد از بازنشستگی خارج شدند

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که سران سه قوه از شمول قانون به‌کارگیری در مشاغل بعد از بازنشستگی خارج شدند.
نشست سران قوا

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، وکلای ملت در نشست علنی روز یک‌شنبه دوم مهرماه مجلس شورای اسلامی، طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اکثریت آرا تصویب کردند.

نمایندگان ملت از مجموع 238 نماینده حاضر، با 170 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اکثریت آرا تصویب کردند.

براساس این گزارش در استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان آمده است:آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20، منظور از مستثنی شدن مقامات مصرح در ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها، به‌کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت‌های مذکور انتخاب یا انتخاب می‌شوند؟

در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله، بازنشستگی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده(71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها، به‌کارگیری می‌شوند، از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند ملاک نیست.

روسای سه قوه، معاونین اول سه قوه، وزرا و معاونین آنها در شمول ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد که با مصوبه مجلس این سمت‌ها از شمول به‌کارگیری بعد از بازنشستگی خارج می‌شود./۸۵۶/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات