۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۶۹۸
سرمقاله؛

مأموریت حساس

یکی از مأموریت‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای خبرگان رهبری برای این مجلس مطرح و تبیین کردند، ایجاد مرکزی برای اعمال نگاهی کلان و راهبردی به مجموعه انقلاب است.
دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، یکی از مأموریت‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای خبرگان رهبری برای این مجلس مطرح و تبیین کردند، ایجاد مرکزی برای اعمال نگاهی کلان و راهبردی به مجموعه انقلاب است که هم گذشته آن را در نسبت با اهداف و آرمان‌های انقلاب بسنجد و هم برای ادامه حرکت انقلاب به تناسب تحولات و مأموریت‌ها، خط مشی گذاری و چاره اندیشی کند.

راه ایجاد چنین مرکزی ایجاد یک هیأت اندیشه‌ورز از اشخاص صاحب فکر و اندیشه است که بتواند حرکت انقلاب را درنسبت با اهداف و آرمان‌های  آن رصد کرده و میزان دوری یا نزدیکی و یا نقاط انحراف از مسیر انقلاب را معلوم و براساس آن، مجلس خبرگان مطالبات خود را تنظیم و مطابق آن چاره اندیشی کند. مسلماً تاکنون هیچ مرکز جایگاهی در کشور چنین وظیفه خطیری را برعهده نداشته و طبیعی است جایگاه چنین ماموریتی نیز باید فراتر از دستگاه‌های سه گانه و دارای اشرافی فکری و سیاستگذاری بر آن‌ها باشد.

آنچه بیش از همه وجود چنین مرکز حساس و راهبردی‌ای را ضروری می‌سازد، از یک سو الزام پاسخگویی به نیازها و مأموریت‌های داخلی یا تهدیدات درونی است که به تناسب شرایط به وجود می‌آیند و از سویی دیگر، الزاماتی‌اند که با گسترش مرزهای جغرافیایی  یا فکری انقلاب، پاسخگویی به نیازهای جدید  یا تهدید قدرت‌های سنتی یا نوظهور، مهم جلوه می‌کنند. با ترسیم چنین مأموریت مهمی برای مجلس خبرگان رهبری باید منتظر بود تا این مجلس گام‌هایی برای انجام این مأموریت برداشته و نقشی بارزتر از گذشته در عرصه هدایت انقلاب ایفا کند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات