۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۶۹۲
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲۳۰ مدرسه امین در سطح استان مرکزی

حجت الاسلام شفیعی ازتاسیس و ساماندهی ۲۳۸ مدرسه امین در استان مرکزی خبرداد و گفت: هدف حوزه استان تاسیس ۲۵۰ مدرسه امین است که برای نهادینه کردن باورهای دینی دربین دانش آموزان پایه گذاری شده اند.
معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي

حجت الاسلام شفیعی معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، از تاسیس و ساماندهی 238 مدرسه امین در استان مرکزی خبر داد و بیان داشت: هدف حوزه علمیه استان مرکزی تاسیس 250 مدرسه امین است که در راستای نهادینه کردن باورهای دینی در بین دانش آموزان پایه گذاری شده اند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با اشاره به شروع طرح مدارس امین از سال 91، ابراز داشت: مدارس امین از تعداد 8 مدرسه به 238 مدرسه در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: طبق شاخص های اصلی تربیتی ابلاغ شده، طرح ها و برنامه ها ارائه می شوند و فعالیت های پرورشی و تربیتی در جهت نهادینه کردن باورهای دینی در بین دانش آموزان صورت می پذیرد.

ظرفیت مدارس امین حداقل 150 دانش آموز است

حجت الاسلام شفیعی سرفصل های این مدارس را 10 عدد برشمرد و بیان داشت: خودشناسی، شناخت جایگاه انسانی، محبت و عشق، ایمان به غیب، نماز، گناه گریزی، حیا و عفت، صداقت و درستکاری، امر به معروف و نهی از منکر، ارزش علم و اهمیت عالم، نظام اسلامی و ولایت فقیه از سر فصل های آموزشی در این مدارس هستند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي ظرفیت مدارس امین را حداقل 150 دانش آموز دانست و ابراز داشت: مدارس با شرایط مناسب از نظر مدیریت، دانش آموزان و حداقل تعداد 150 دانش آموز می توانند برای این طرح اقدام کنند.

حجت الاسلام شفیعی بیان داشت: اولویت های این مدارس بر اساس آسیب شناسی هایی که در ابتدای سال انجام می شود، شکل می گیرد و سال جاری محوریت کار مدارس امین، دنیای مجازی و آسیب های ناشی از آن است که مشکلات زیادی را برای نسل جوان جامعه اسلامی به وجود آورده است.

پیوند مدرسه، مسجد و خانواده

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان مركزي اولویت دیگر مدارس امین را پیوند مدرسه، مسجد و خانواده دانست و افزود: استقبال خانواده ها از این طرح بسیار خوب بوده است و دانش آموزان نیز به برنامه های مدارس امین ابراز علاقه مندی کرده اند.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه با اشاره به تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش و حوزه علمیه، بیان داشت: آموزش و پرورش استان مرکزی، مدیران و معلمان استقبال خوبی از طرح مدارس امین به عمل آورده اند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات