۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۲۷۶۹۱
معاون امور استان های صدا و سیما:

حوزه دفاع مقدس بسيار ارزشمند است

دارابی گفت: حوزه دفاع مقدس بسيار ارزشمند است و هر چقدر از آن بهره ببريم كم است و بايد از اين گنجينه گرانبها استفاده لازم را برد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما صبح امروز در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس و آئين رونمايي از كتاب «همراه : روايت دكتر شبابي» كه در باغ موزه دفاع مقدس تالار هويزه برگزار شد با اشاره به چرايي و ضرورت تاريخ شفاهي اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس بسيار ارزشمند است و هر چقدر از آن بهره ببريم كم است و بايد از اين گنجينه گرانبها استفاده لازم را برد.

وي ادامه داد: در خيلي از كشورهاي دنيا قهرماني وجود ندارد و آنها سعي مي كنند با ايجاد يك قهرمان مجازي مردم را به سمت اهداف خود حركت دهند و اين در حالي است كه كشور ما پر از قهرمان هستند كه مي توان از آن الگوگيري كرد؛ بنابراين ما بايد در قهرمان پروري تلاش كنيم.

معاون امور استان های صدا و سیما يادآور شد: سردار صفوي كسي بود كه پس از پيروزي انقلاب در شرايط آشفته كشور با گروهي از سپاه پاسداران به سمت كردستان رفت تا اتفاقات آنجا را سر و سامان بدهند، سپس از كردستان جنگ تحميلي بر ما وارد شد و ايشان مجدد به جبهه نبرد با دشمن بعثي آماده شد و اين نشان مي دهد كه وي زحمات زيادي براي كشور ما كشيده است.

دارابي تأكيد كرد: در مطالعه تاريخ شفاهي شخصي چون بني صدر كه ضربات سنگيني به انقلاب و كشور زد امروز در پاريس تمام تلاش خود را مي كنند تا تاريخ شفاهي جنگ ما را دچار خدشه كنند و از اين رو ما بايد به بازخواني دقيق دفاع مقدس بپردازيم.

وي افزود: نسل جوان ما بسيار از جوانان دوران دفاع مقدس را نمي شناسند، امروز كشور ما نيازمند بازنگري فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگي كه ايثار، شهادت طلبي، جهاد، آخرت گرايي و ولايت مداري را به منصه ظهور رسانده است.

معاون امور استان های صدا و سیما بيان كرد: عبرت آموزي و مبارزه با شبه افكني ها يكي از اقداماتي است كه با مرور تاريخ شفاهي مي توان بدست آورد، دفاع مقدس مبارزه با دشمن روبرو و جبهه استكبار جهاني بود، با خواني خاطرات دفاع مقدس اين امكان را فراهم مي كند كه با رشادت ها در قالب جامعه جديد آشنا شويم.

دارابي تصريح كرد: مطالعه كتاب "همراه" را به همه جوانان امروز و فرماندهان و همرزمان سردار صفوي توصيه مي كنم، اين كتاب ما را از غرب كردستان تا جنوب خوزستان با روايت هاي دسته اول مواجه مي كند، قهرمان اين كتاب قبل از انقلاب در جنوب لبنان حضور داشته و در مسير پيروزي انقلاب قرار مي گيرد و سپس بعد از پيروزي انقلاب فرماندهي آزادسازي سنندج را در دست مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: مرز داشتن با دوستان و دشمنان انقلاب در دوران فرماندهي سپاه پاسداران از سوي سردار صفوي كار سختي بود، در زمان حضور ايشان سپاه پاسداران موفقيت هاي زيادي را بهخ دست آورد و ايشان كار بزرگي در دوران خدمت خود كرد.

معاون امور استان های صدا و سیما در پايان گفت: كشوري كه قهرمانان بزرگي همچون سردار صفوي دارد بايد به خود ببالد. در كتاب "همراه" ما مي توانيم وقايع قبل و بعد از انقلاب را با اطلاعات درستي مطالعه كنيم و از اين رو اين كتاب بسيار جذاب است، همچنين روابط بين زن و شهر در اين كتاب آنقدر زيبا است كه انسان را به سوي خود مي كشاند./٨١٦/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات