۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۲۷۶۷۷
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

گسترش روحیه پژوهش در طلاب سبب ارتقای فرهنگ دینی می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با تأکید بر تقویت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: گسترش روحیه پژوهش در طلاب سبب ارتقای فرهنگ دینی و رشد علمی و توسعه در مرزهای دانش می شود.
http://www.rasanews.ir/subservice/۹۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی امروز در نشست با معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان مرکزی، با بیان اینکه گسترش روحیه پژوهش در طلاب سبب ارتقای فرهنگ دینی و رشد علمی و توسعه در مرزهای دانش می شود، گفت: جشنوار علامه حلی با شرکت بالغ بر 400 طلبه از حوزه علمیه خواهران و برادران برگزار شد.

حجت الاسلام مرادی ابراز داشت: افرادی که در طی سه مرحله جشنواره علامه حلی ارزیابی شده اند، در مرحله پایانی توسط داوران جشنواره ارزیابی شده و برگزیدگان نهایی از بین این افراد انتخاب خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: طلابی که موفق به کسب بیش از 800 امتیاز شده اند به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب خواهند شد که از این تعداد افرادی به عنوان نفرات برگزیده و تعدادی دیگر به عنوان افراد شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: موضوعات مقالات در این جشنواره شامل تمامی موضوعات اسلامی و تمامی شاخه های موضوعات اسلامی از جمله فقه، کلام، اصول، عقاید، تفسیر قرآن و علوم قرآنی بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: لیست نهایی نفرات برگزیده و افراد شایسته تقدیر که توسط داوران جشنواره انتخاب شده اند تا روز یکشنبه هفته آینده اعلام خواهند شد و جوایز توسط علمای حوزه علمیه استان مرکزی و آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: داوران و ارزیابان این جشنواره گروهی متشکل از متخصصان، نویسندگان و محققان در زمینه علوم اسلامی است که مقالات طلاب را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند.

وی افزود: نوآوری، ابتکار، کارآیی، تحلیل و نتیجه گیری در مقالات و اصل کاربردی بودن ایده ها و کمک به حل مشکلات جامعه از مواردی است که ارزیابان و داوران  مورد بررسی قرار می دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ابراز داشت:  مقالات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شامل تحقیق و پژوهش طلاب و یا پایان نامه های طلاب در سطوح بالا است که در جشنواره شرکت داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، جشنواره علامه حلی به منظور تجليل از نويسندگان و محققان جوان حوزوي، معاونت پژوهش مركز مديريت حوزه‏‌هاي علميه، دبيرخانه جشنواره علامه حلي(ره) را در سال 1386 تاسیس و راه اندازی کرد که این جشنواره در 9 دوره از برگزاری خود تاکنون، آثار پژوهشی طلاب جوان خواهر و برادر سراسر کشور (طلاب کمتر از 31 سال سن) را در چهار قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‏‌نامه بررسی کرده و برگزیدگان، مورد تقدیر قرار گرفته‏‌اند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات