۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۷۶۷۶
آیت الله صدیقی:

لازمه امامت، نصب و جعل الهی است

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: اگر انسان حتی یک ظلم به خود یا دیگران در زندگی مرتکب شده باشد خداوند حق امامت را از او منتفی اعلام کرده است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که شامگاه شنبه به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: خداوند تبارک و تعالی، مالک مُلک و ملکوت است.

وی افزود: از دیدگاه روایات سوره مبارکه الرحمن را باید وسیله گشایش دالان ورودی عالم برزخ دانست و با آن مانوس شد، همینطور سوره مبارکه تبارک در نجات از فشار برزخ بسیار انسان را کمک می‌کند. در این سوره‌ها خداوند معارف زیادی برای عقل و دل ما هدیه کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: عالم موقت دنیا، عالم مُلک است و تنظیم حرکت اجرام کیهانی، نزول باران، انعقاد نطفه، رشد کودک، نیل به مراحل نوجوانی و جوانی و پیری، همه در ید قدرت خداوند متعال و تحت اراده قاهر او است.

وی در ادامه ابراز داشت: سوره مبارکه یاسین که قلب قرآن است و بر خواندن آن در شب‌ها و صبح‌ها سفارش شده، اگر کسی در حالی که شب آن را خوانده از دنیا برود، در روایات آمده که سی هزار ملک او را همراهی می‌کنند. سوره یس به این علت قلب قرآن معرفی شده که به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی، خداوند در آیات پایانی این سوره پرده‌ها را کنار زده و می‌فرماید افزون بر عالم مُلک، ملکوتی هست و هرچیزی به غیر از ظاهر، باطن و روحی دارد.

آیت الله صدیقی بیان داشت: روح از عالم ملکوت است و علوم کثیره محیرالعقولی که امروز شبیه به یک معجزه است تنها قطره‌ای از عالم است که ما می‌بینیم و باطن عالم که ملکوت است، نیاز به بندگی دارد و در ارتباط با یقین و انبیا حاصل می‌شود.

وی افزود: هنگامی که خداوند حضرت ابراهیم(ع) را به مقام خاص منصوب کرد، به عالمیان فهماند که مسأله انتخاب امام با رأی و انتخاب نیست. امامت شکوفایی دلها و آدرس بهشت است، امامت صفات جمال و جلال خداوند است. امامت مرکزیت عالم امکان و قطب عقول است و به جز خداوند کسی نمی‌تواند این ظرفیت را کشف کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تعیین و اعطای امامت به دست خداست و کسی با زحمت نمی‌تواند به آن برسد، گفت: اگر انسان حتی یک ظلم به خود یا دیگران در زندگی مرتکب شده باشد حق امامت را خدا از او منتفی اعلام کرده است. در امامت نصب و جعل الهی لازم است.

وی در پایان با بیان اینکه دعا و اشک ما، به نوعی یک اسلحه است، خاطرنشان کرد: توسل به ائمه، قدرت خاصی در انسان ایجاد می‌کند و تکیه به عنایات ائمه در وجود انسان غوغا می‌کند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات