۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۶۷۱
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

مراسم عزاداری سیدالشهدا اسلام را زنده نگاه داشته است

حجت الاسلام صابری تولایی گفت: مجالس امام حسین(ع) اسلام را زنده نگاه داشته و اگر این مجالس از آسیب ها مصون بماند، زندگی ما نیز از آسیب ها محفوظ خواهد ماند.
حجت الاسلام صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی شامگاه شنبه در سومین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) که در محل هیأت محبان امیرمؤمنان(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پرداخت و اظهار کرد: علت گفت‌وگوی ما پیرامون این موضوع، این است که اولا اعتقادمان این است که همین مجالس امام حسین(ع) اسلام را زنده نگاه داشته است؛ ثانیا اعتقاد داریم اگر این مجالس از آسیب ها مصون بماند، زندگی ما نیز از آسیب ها محفوظ خواهد ماند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: یکی از دانشمندان مسیحی به نام آنتوان بارا می گوید «اگر ما امام حسین(ع) را داشتیم، اولا در هر شهری عَلم بزرگی با نام «یا حسین» برپا می کردیم تا شناسنامه شهرمان باشد؛ ثانیا در تمام روستاها مراسم سخنرانی 24 ساعته درباره امام حسین(ع) برگزار می کردیم تا با نام ایشان دنیا را با خود هم عقیده کنیم.

وی با بیان این که حرف زدن درباره سیدالشهدا(ع) دنیا را به هم می ریزد، خاطرنشان کرد: اگر مدیران ما روحیه حسینی داشته باشند، دیگر سخن از معاوضه هزینه عزاداری سیدالشهدا(ع) با هزینه کال کشف رود بر زبان نمی آورند.

حجت الاسلام صابری تولایی تصریح کرد: صد سال پیش دشمن از هیأت های امام حسین(ع) احساس خطر نمی کرد و به آنها کاری نداشت اما از زمانی که در هیأت ها «هیهات منّا الذّله» شعار داده شد، دشمن احساس خطر کرد.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در پاسخ به این شبهه که «چرا هزینه های مراسم عزاداری را برای رفع فقر به کار نمی گیریم؟» اظهار کرد: در نتیجه همین مجالس سیدالشهدا(ع) است که بسیاری از افراد بی بضاعت غذای گرم می خورند. جالب اینجاست که کسانی از هزینه هیئات سیدالشهدا(ع) ابراز نگرانی می کنند که میلیون ها تومان خرج حیوانات شان و سایر مخارج سطحی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی می گویند «مجلس امام حسین(ع) کودکان را خشن بار می آورد.» در حالی که این مجالس خشونت علیه دشمنان اسلام را آموزش می دهد تا حسینیان در برابر یزیدیان زمان ایستادگی کنند و در دهان دشمن بکوبند؛ اما در همین مجالس یاد می گیریم که مانند حضرت علی اکبر(ع) جلوی پدر باید دست به سینه باشیم و مانند امام حسین با همسرمان مهربان باشیم./820/پ202/ب1

ارسال نظرات