۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۶۶۸
آیت الله شفیعی:

سیره و سنت شیعیان همان سیره و سنت نبوی است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه عموم اهل تسنن به دلیل ممانعت بزرگان مذهبشان از مبانی و قواعد مکتب تشیع بی خبر هستند، گفت: سیره و سنت شیعیان عین سیره و سنت رسول خدا(ص) است.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در میان عزاداران حسینی مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه روایات منقول از رسول خدا(ص) برای عزاداری بر سید و سالار شهیدان در کتب اهل تسنن وجود دارد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) پیش از شهادت امام حسین(ع) خبر از شهادت، مظلومیت و شهادت مظلومانه شان خبر داده است حال آنکه برخی از اهل تسنن بدون قرائت کتب شیعه و با اکتفا به کتب خود منکر وجود روایاتی درباره عزاداری بر سیدالشهدا هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عموم اهل تسنن به دلیل ممانعت بزرگان مذهبشان از مبانی و قواعد مکتب تشیع بی خبر هستند، افزود: سیره و سنت شیعیان عین سیره و سنت رسول خدا(ص) است و علامه امینی در کتاب «سنتنا و سیرتنا» روایاتی از حضرت ختمی مرتبت درباره زندگانی امام حسین(ع) از ولادت تا شهادت نقل می کند که رسول خدا(ص) همه ساله عزاداری و مرثیه سرایی برای سالار شهیدان برپا می کرد.

این عالم دینی با اشاره به اینکه علامه امینی در کتاب خود روایات موجود اهل تسنن درباره عزاداری پیامبراکرم(ص) بر سیدالشهدا را به همراه تصحیح سند نقل کرده است، تصریح کرد: هدف علامه امینی از تصحیح سند روایات آن است تا اهل تسنن بدانند که روایات صحیح را نقل کرده است نه روایات ضعیف کتاب هایشان.

آیت الله شفیعی بیان داشت: علما و بزرگان اهل تسنن تلاش می کنند تا عوام و روشنفکرهایشان مطالعه مذهبی نداشته باشند از این رو خرده شبهه هایی که بر ما می گیرند را در میان آنها جا می اندازند.

وی با بیان اینکه در عزای سالار شهیدان پیراهن سیاه بر تن کردن مجوز و مشروعیت دارد، ابراز داشت: آنچه از اسلام مشروعیت و مجوز داشته باشد، بدعت نیست و روایات بسیاری از اهل جماعت در این باره وجود دارد و پوشیدن لباس سیاه همواره از سوی مراجع تقلید صورت می گرفت که خود دلیلی بر مشروعیت پوشیدن آن در عزاداری بر سالار شهیدان است./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات