۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۶۵۹

خاطره آیت الله نوری همدانی از حضور در جبهه

بنده در جلسه درسم گفتم لازم است به جبهه ها مسافرت كنيم و در كنار برادران مجاهد باشيم در نتيجۀ اين پيشنهاد، حدود يكصد نفر از آن جمع،آمادگي خود را براي حركت به سوي جبهه هاي جنگ اعلام داشتند.
حضور آیت الله نوری همدانی در جبهه

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آيت الله حسین نورى همدانى از مراجع تقلید خاطره ای جالب از حضور خود و شاگردانش در جبهه هاى دفاع مقدس و مناطق عملیاتی غرب کشور بیان می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اوايل نيمۀ دوم سال تحصيلي 1359 كه تازه درس هاي حوزۀ علميه قم آغاز شده بود شعله آتش جنگ تحميلي عراق با مملكت ايران زبانه كشيد كه همۀ قدرت هاي استكباري به حمايت از عراق برخاستند.اين جنگ همانطور كه حضرت امام خميني رضوان الله عليه فرمودند،از الطاف خفيه خداوند بود كه انقلاب اسلامي ايران را تثبيت كرد و به دشمنان اسلام فهماند كه اين انقلاب ريشه در اعماق دل هاي مردم مسلمان ايران دارد و اين دلاور مردان با فداكاري و دادن جان عزيز و خون هاي گرم و رنگين خود آن را حفظ مي كنند.

به علاوه اين جنگ هشت ساله چهره ها را شناساند و سنگ محكمي بود كه گفتار پر ارزش خداوند را كه فرمود:«ولنبلونكم حتي نعلم المجاهدين منكم و الصابرين»يعني شما را امتحان مي كنم تا مجاهدان و صبر پيشگان از ديگران معلوم گردد،متجلي ساخت.

و بالاخره اينجانب در درس خود كه تازه در مسجد اعظم و در روز چهارشنبه شروع كرده بودم به حضار محترم درس پيشنهاد كردم لازم است به جبهه ها مسافرت كنيم و در كنار برادران مجاهد باشيم در نتيجۀ اين پيشنهاد ،حدود يكصد نفر از آن جمع،آمادگي خود را براي حركت به سوي جبهه هاي جنگ اعلام داشتند،روز پنج شنبه از قم به مقصد جبهه غرب حركت كرديم و شب جمعه را در كرمانشاه وارد محضر پر نور شهيد آيت الله اشرفي اصفهاني رضوان الله عليه شديم.

در نماز جمعه با شكوهي كه به امامت حضرت آيت الله اشرفي اصفهاني اقامه مي شد قبل از خطبه هاي نماز جمعه صحبت كردم و مطالبي دربارۀ عظمت و موقعيت انقلاب اسلامي و لزوم شركت در جبهه و جهاد بيان نمودم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

 

 

ارسال نظرات