۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۶۵۳
امام جمعه سابق جیرفت:

رابطه با آمریکا عزت را تبدیل به ذلت می کند

امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به این که رابطه با آمریکا عزت را تبدیل به ذلت می کند، گفت: رمز عزت مندی در جامعه این است که انسان کارهایش را برای خدا انجام دهد تا خدا به او عزت عنایت کند.
حجت الاسلام عسگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت امروز صبح در مسجد قائم شهر کرمان، گفت: عزت مداری یکی از درس های قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم مردم را به سمت عزت مندی دعوت می کند و از مردم می خواهد که سعی کنند زندگی دور از ذلت را برای خود فراهم کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که کسی که در دنیا عزت می خواهد باید به درب خانه اهل بیت قدم بردارد، ابراز داشت: 1300 سال از حادثه عاشورا می گذرد اما هنوز قیام کربلا پابرجا بوده و این به اخلاص برمی گردد که برای خدا قیام کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از صفات خوب اصحاب امام حسین(ع) در کربلا این بود که بدون چون و چرا به حرف امام حسین(ع) گوش فرا می دادند و از جان و دل، حرف امام خود را اجرایی می کردند.

امام جمعه سابق جیرفت با توجه به این که امام حسین در روز عاشورا فرمود مرگ بهتر از زیر بار ظلم رفتن است، گفت: شعار هیات منا الذله یکی از اهداف امام حسین در حادثه کربلا بود و امروز مردم و مسؤولان نباید شعار هیات منا الذله را در مقابل آمریکا فراموش کنند زیرا آمریکا همان یزید بوده که در مقابل امام حسین(ع) ایستاد.

مردم و مسؤولان شعار هیات منا الذله را فراموش نکنند

وی اظهار داشت: عزت زمانی برای انسان به وحود می آید که انسان کارش را برای خدا انجام بدهد همچون امام حسین(ع) که تمام کارهای خود را برای خدا انجام داد و شاهد بر این مطلب این است که روز به روز قیام امام حسین زنده تر می شود.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که به کارهای خود در دنیا رنگ خدایی بدهیم، بیان داشت: افراد در جامعه سعی کنند که کارهای خود را بر اساس رهنمود های اهل بیت بسازند و کارهای خود را با توکل بر خدا انجام دهند.

وی تصریح کرد: اندیشه هایی که در دنیا هنوز زنده هستند و صاحبان اندیشه از دنیا رفتند، نشان از این بوده که کار آن ها با اخلاص انجام شده است همچون علمایی مثل علامه طباطبایی که مفسر قرآن بزرگ بوده و نام او امروزه در جهان مشهور است.

امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به این که شهیدان برای خدا جنگیدند، ابراز داشت: این که خدا در قرآن کریم می فرماید شهیدان زنده هستند به این معنا بوده که راه رسم آن ها هنوز در جامعه اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: باطل همیشه از بین رفتنی بوده و کسی که در دنیا به دنبال دنیا و باطل باشد، بداند که این باطل هیچ وقت به انسان فایده نمی رساند.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که توکل بر خدا کردن کارها را بر انسان آسان می کند، اظهار داشت: کسی که در دنیا توکل به آمریکا داشته باشد و خدا را قبول نداشته باشد، هیچ وقت پیروز نمی شود و عزت خود را تبدیل به ذلت کرده است.

وی با اشاره به این که رابطه با آمریکا عزت را تبدیل به ذلت می کند، ابراز داشت: رمز عزت مندی در جامعه این است که انسان کارهایش را برای خدا انجام بدهد تا خدا به او عزت عنایت کند.

امام جمعه سابق جیرفت در پایان گفت: امروز مردم باید با زبان، دست و قلب خود در مقابل هجمه های دشمن بایستند و دشمن را از خود مأیوس کنند./9707/پ202/ب1

ارسال نظرات