۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۶۴۲
مدیر مدرسه علمیه امام صادق اندیمشک:

هویت طلبگی برگرفته از رسالت اولیای الهی است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک گفت: هویت طلبگی در حقیقت همان هویت ائمه اطهار علیهم السلام و اوصیای الهی است و رسالت آنان را در حال حاضر همین طلبه ها در جامعه بر دوش دارند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام کرمعلی شیرمهد، مدیر مدرسه علمیه اندیمشک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبیین هویت طلبگی، اظهار داشت: هویت طلبگی در حقیقت از هویت انبیا و اولیای خدا و نیز از اهل بیت علیهم السلام گرفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک در ادامه بیان داشت: هویتی که اوصیای الهی و معصومین ما داشتند را همین طلبه های ما نیز دارند و همچنین رسالتی که آنان داشتند را هم طلاب بر دوش خود دارند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هویت طلبگی همان موضوع انسان سازی خود طلبه است، تصریح کرد: هویت طلبگی همان هویت انسان سازی خود طلبه است؛ از این رو طلبه در همین راستا باید هویت و نقش اصلی خودش را در جامعه بداند.

حجت الاسلام شیرمهد ابراز داشت: هر شخص در جامعه یک شغل و نقش مشخصی دارد اما طلبه خود یک انسان ساز به شمار می آید و در هویت افراد دیگر هم می تواند در جامعه موثر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر طلبه در جامعه هویت و اهداف اصلی خودش را بداند، قطعا طلبگی خودش را به هیچ هویتی دیگری تغییر نخواهد داد و پای طلبگی خودش خواهد ماند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک با اشاره به وظیفه و رسالت حوزه های علمیه در برابر طلاب درباره حفظ هویت طلبگی آنان، گفت: بیان اهداف طلبگی، تبیین صحیح هویت طلبگی، دعوت اساتید با تجربه و خبره در این امر، معرفی کتب مناسب به منظور هویت طلبگی از برخی وظایف و رسالت حوزه های علمیه در برابر طلاب و هویت آنان در جامعه است.

این مقام مسؤول در پایان بیان داشت: در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برنامه های مناسبی به منظور هویت طلبگی برای طلاب این مدرسه در نظر گرفته ایم تا طلاب در جامعه، نقش اصلی و هویت اصلی خود را حفظ و نیز جایگاه خود را بدانند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات