۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۶۳۳
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

باور معامله با خدا انسان را در برابر مشکلات صبور می کند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که امتحانات خدا تنوع، تعدد و تکرار دارد، گفت: باور معامله با خدا انسان را در برابر مشکلات و امتحانات صبور می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب سوم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دنیا مثل کربلا پیچیده از سختی و امتحانات است و امتحانات خدا تنوع، تعدد و تکرار دارد؛ خدا لحظه به لحظه ما را امتحان می کند چرا که دنیا خانه ای است که با امتحان پیچیده شده است.

وی گفت: انسان ها دو دسته اند: یک دسته امتحان گریزند و دسته دیگر امتحان پذیرند، آنهایی می توانند با امام حسین(ع) در کربلا پایداری کنند که امتحان پذیر باشند و کسانی که امتحان گریزند، به دنبال آن هستند که از هر صحنه امتحانی اعم از فراغ فرزند، بیماری و غیره فرار کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: یکی از شعارهای امام حسین(ع) که نشان می دهد آن حضرت امتحان پذیر است، شاعر در قالب شعر آورده که اگر با کشتن من دین تو جاوید می شود برای خنجر شمر حنجر آوردم.

کارشناس رسانه ملی افزود: احلی من العسل که در جریان کربلا گفته شد، مخصوص کربلا نبود، به آتش انداختن حضرت ابراهیم(ع) از آن جمله است که ملائک پس از به آتش افتادن آن حضرت به ایشان گفتند که آیا می خواهی به کمک تو بیاییم؟ حضرت ابراهیم(ع) گفت خدا من را می بیند و نیازی نیست که من بگویم. خطاب آمد که ای آتش بر ابراهیم سرد شو.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: برخی دائما به امتحانات الهی اعتراض کرده اما عده ای در برابر سختی ها صبر می کنند.

وی گفت: در برابر امتحان قهری، انسان ها سه دسته اند: برخی در برابر امتحانات الهی جزع و فزع می کنند، دسته ای دیگر صابرین هستند و در امتحان الهی صبر می کنند، اما دسته سوم گروهی هستند که نسبت به بلا و سختی شکر می کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که معامله با خدا انسان را در برابر سختی ها مقاوم می کند، تصریح کرد: اولین باوری که سبب می شود به استقبال و مدیریت سختی برویم و شکر کنیم، این است که باور کنیم در سختی ها با خدا معامله می کنیم.

کارشناس رسانه ملی افزود: اگر انسان بداند که ممتحن او خدایی است که از همه بهتر می فهمد، می بیند و می شنود و در برابر سختی ها با خدا معامله کند، تحمل سختی ها برایش آسان و شیرین می شود، اما اگر طرف حساب انسان دیگر افراد باشند، سختی ها برای انسان شیرین نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که امام حسین(ع) در جریان کربلا از سختی برای رشد خود و یارانش استفاده کردند، خاطرنشان کرد: اگر بزرگی و معامله ای که خدا با ما می کند را درک کنیم، تحمل سختی ها برای ما احلی من العسل می شود./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات