۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۷۶۳۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

درس بزرگ قیام کربلا ظلم ستیزی و مقاومت در مقابل جریان باطل است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل درس بزرگ قیام کربلا را ظلم ستیزی بیان کرد و گفت: ماه محرم زمان بازخوانی قیام حسینی و تزریق خون تازه ای توام با جوشش در مسیر حق است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در مراسم عزاداری حسینی در شهر گتاب با اشاره به اهمیت قیام حسینی، گفت: قیام سیدالشهدا(ع) معادله و نحوه مبارزاتی شیعیان را در حفظ حریم اسلام معین کرد و به الگویی برجسته برای شکست ناپذیری جبهه حق از نگاه جامعه تبدیل شد.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) یکی از رمزهای ماندگاری و بقای حیات اسلام است و این مساله باید برای جامعه ما در جهت پویایی مسیر قیام حسینی مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه گتاب با تاکید بر شاخصه مهم قدرت در جامعه شیعی و پیروان مکتب حسینی، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی جامعه شیعی در میان دیگر مذاهب اسلامی شجاعت و ایستادگی آن ها بر مسیر آرمان های الهی است.

وی ادامه داد: محرم و صفر ماه بازخوانی قیام حسینی و تزریق خون تازه ای از جوشش و پویایی در مسیر حق طلبی با برگزاری مجالس عزای حسینی در سراسر عالم است و حقیقت این مساله موجب حفظ اسلام و محتوای آن از انحراف گردید.

حجت الاسلام تقی پور تسری قیام حسینی را در طول تاریخ و الگوگیری آن را یکی دیگر از ویژگی های قیام سیدالشهدا(ع) بیان کرد و گفت: جمله معروف "کل یوم عاشورا" برای این است که نشان دهد که الگوی شیعیان کسی است که با تعداد اندک در مقابل لشکر عظیم یزید می ایستد اما زیر بار ذلت تسلیم و سازش نمی رود.

وی افزود: درس بزرگ قیام کربلا، ظلم ستیزی و مقاومت در مقابل جریان باطل است.

استاد حوزه و دانشگاه شبکه گسترده مجلس عزای حسینی را یک نمایش از واقعیت جامعه اسلامی و شیعی عنوان و تصریح کرد: مجالس روضه و شبکه هایی وسیع عزاداری در ایام ماه محرم و صفر عامل وحدت است و این وحدت به ویژه در راهپیمایی اربعین حسینی بروز و ظهور باشکوهی پیدا می کند.

وی ادامه داد: بزرگترین سم و آفت برای یک جامعه تفرقه و جدایی در میان آحاد مردم است و لذا مجالس روضه سیدالشهدا(ع) مرکزی برای اتحاد و همدلی در میان جامعه و یکپارچگی محسوب می شود.

حجت الاسلام تقی پور نگاه سیاسی در اسلام به ویژه در مذهب شیعه را ناشی از الگوی رفتاری ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: سیاست با مذهب یک مجموعه در هم تنیده است زیرا قرار گرفتن افراد منحرف به عنوان زمامدار امت اسلامی موجب قیام سیدالشهدا(ع) و آن جنایت بزرگ یزیدیان در کربلا شد.

وی افزود: خالی کردن محتوای سیاسی از مجالس روضه حسینی یک ظلم بزرگ است و باعث توقف جریان سیال و پویای امت اسلامی و عدم تطبیق واقعیت های امروز جامعه با زمینه های قیام سیدالشهدا(ع) می شود./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات