۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۷۶۱۸
امام جمعه آمل مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام ویژه مبلغان دینی به ترویج عبرت های عاشورایی

حجت الاسلام مرتضوی گفت: نیاز است ماه محرم را جدی گرفته و تلاش کنیم از فرصت ارزنده ای که وجود دارد برای تبیین عبرت های عاشورایی استفاده کنیم که در این راستا مبلغان و واعظان وظیفه ای مهم برعهده دارند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امشب در مراسم عزاداری ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) که در آمل برگزار شد اظهارداشت: ضرورت دارد از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) بهره گیری شایسته ای داشته باشیم که زمینه ساز سعادت و تعالی می شود.

وی تصریح کرد: نیاز است ماه محرم را جدی گرفته و تلاش کنیم از فرصت ارزنده ای که وجود دارد برای تبیین عبرت های عاشورایی استفاده کنیم که مبلغان و واعظان وظیفه ای مهم برعهده دارند.

امام جمعه آمل اظهارداشت: گام برداشتن در مسیر امام حسین(ع) قلب بزرگ می خواهد که حضور و خدمت در این عرصه می تواند برکات و دستاوردهای بسیاری برای انسان داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که عشق به سرور و سالار شهیدان در دل آحاد ملت ایران اسلامی وجود دارد، گفت: مردم ما در این ایام نورانی تلاش می کنند تا به هر نحوی ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت و سرور و سالار شهیدان ابراز کنند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال هم به امام حسین(ع) عشق می ورزد و زیارت نامه عاشورای حسینی نشان از عشق اهل بیت معصومین(ع) به پروردگار منان است.

امام جمعه آمل افزود: گام نهادن در مسیر خدمت به امام حسین و خاندان اهل بیت(ع) عشق می خواهد که عده ای از مال خود گذشته و در این مسیر نورانی هزینه می کنند که ثواب و پاداش ارزنده ای در آن قرار دارد.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: خون امام حسین(ع) ثارالله شد و اگر خون شهید نبود آن ایثارگری و فداکاری سرور و سالار شهیدان نبوده و نامی از قرآن و آل رسول الله نبوده است.

وی بیان داشت: از اجداد خود یاد گرفتیم که برای عاقبت بخیری باید در راه امام حسین(ع) گام برداریم که این ایام فرصت خوبی برای تقرب به خاندان عصمت و طهارت و تعالی معنوی است که می طلبد استفاده شایسته ای داشته باشیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: وقف هایی در همین شهر آمل وجود دارد که به نزدیک 152 سال قبل برگشت می کند که واقفان خیراندیش به نیت عزاداری سرور و سالار شهیدان وقف کردند و در تاریخ ماندگار و ثبت شده است./1314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات