۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۲۷۶۰۹
امام جمعه محمود ‌آباد:

نهضت عاشورا سبب ماندگاری اسلام ناب شد

امام جمعه محمود ‌آباد با بیان این که نهضت عاشورا موجب ماندگاری اسلام ناب شد، گفت: امروز نیز در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای از بین بردن دین و اسلام ناب استفاده کرده، راه حفظ عزت و اقتدار اسلام تقویت فرهنگ عاشورا در جامعه است.
امام جمعه محمود ‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد شنبه شب در جمع عزاداران حسینی با تسلیت ایام با عظمت محرم، این ماه را فرصت ارزشمندی در جهت تبیین صحیح آرمان ها و اهداف نهضت حسینی در جامعه امروز دانست.

وی از عاشورا به عنوان خلاصه مکتب اسلام و راه روشن هدايت بشريت یاد کرد و با بیان این که آموزه های فرهنگ عاشورا راه رشد و تعالی امروز جامعه اسلامی است، افزود: شرکت در عزاداری های ماه محرم نباید تنها ظاهری باشد بلکه باید قلب و دل ما با نور حسینی صیقل داده شود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آرمان ها و ارزش های متعالی نهضت حسینی است، تصریح کرد: امام حسین(ع) عزتمندانه به جنگ با دشمن رفت تا اسلام ناب و ارزش های دینی در جامعه زنده و پویا باقی بماند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که اگر قیام حسینی نبود جایگاه امروز اسلام ناب و حقیقی را در اختیار نداشتیم، خاطرنشان کرد: سید و سالار شهیدان با تقدیم خون پاک خود و یاران باوفایشان موجب زنده نگه داشتن حقیقت دین در جامعه بشری شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت عاشورا موجب ماندگاری اسلام ناب شد، گفت: امروز نیز در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای از بین بردن دین و اسلام ناب استفاده کرده، راه حفظ عزت و اقتدار اسلام تقویت فرهنگ عاشورا در جامعه است.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که باید تلاش کنیم فرهنگ عاشورا هر روز در جهان بیشتر فراگیر شود، افزود: امروز به برکت اهل بیت(ع) و در سایه نورانیت این فرهنگ ارزشمند دینی، نام و یاد امام حسین(ع) در همه نقاط جهان زنده و ماندگار است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که دست های شیطانی علیرغم همه تلاش ها و سرمایه گذاری های گسترده خود با گذشت قرن ها از واقعه کربلا هنوز نتوانستند از گسترش روز افزون نور حسینی در جهان جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: امروز حقانیت اسلام ناب و شیعه در سایه گسترش فرهنگ و گفتمان حسینی در جهان به اثبات رسیده و در حال جهانی شدن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام عاشورا درس ها و عبرت های بسیاری برای جامعه امروز ما در بر داشته و دارد، گفت: امروز نباید اشتباهات گذشته از سوی دنیای اسلام تکرار شود، چون ممکن است تکرار آن اشتباهات موجب وقوع آن حادثه تلخ و دردناک در دنیای امروز شود.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که امام حسین(ع) با قیام خود راه صحیح زیستن را به امت اسلامی نشان دادند و امروز مسیر حرکت کاملاً مشخص است، خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی در مسیری غیر از راه اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) گام بردارند به سعادت و تعالی حقیقی دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که متأسفانه شرایط امروز دنیای اسلام به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و شعله های آتش در سایه دخالت های اجانب و بیگانگان در کشورهای اسلامی منطقه شعله ور است، تصریح کرد: اگر امت اسلامی وحدت و همبستگی را با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) حفظ می کردند امروز دچار چنین بحران هایی نمی شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر آموزه هاي عاشورا در جامعه نهادينه و فرهنگ سازي شود، شاهد تحول عميق و ماندگار در جامعه خواهيم بود، گفت: پايبندي به فرهنگ اصيل عاشورا يکي از بهترين راهکارهاي رسيدن به تعالي فرهنگي در جامعه است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که انقلاب اسلامی در سایه بهره گیری از فرهنگ عاشورا به یک کشور قدرتمندی در جهان تبدیل شده است، افزود: گفتمان عاشورایی امروز به یک گفتمان غالب و اثربخش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و به هیچ عنوان تغییر پذیر نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دشمن به دنبال عقل زدایی از برنامه های دینی به ویژه عزاداری های حسینی است، گفت: ترویج بدعت و خرافه در عزاداری های حسینی یکی از مهم ترین راه های دشمن برای عقلانیت از فرهنگ دینی است. 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمن همواره تلاش کرده تا دین را از متن جامعه اسلامی بزداید و یک دین ساختگی را در جامعه ترویج کند، بیان داشت: امروز در سایه بصیرت و هوشیاری علما و بزرگان دینی، اسلام ناب امروز یک جایگاه رفیعی در جامعه دینی دارد.

امام جمعه محمود آباد با تأکید بر این که نباید بگذاریم دشمن آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی را خدشه دار کند، گفت: آرمان های انقلاب اسلامی بر گرفته از فرهنگ عظیم حسینی است و بقا و ماندگاری انقلاب نیز در حراست از این آرمان های اصیل است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه همچنان زنده و پویا باقی بماند.

حجت الاسلام موسوی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان بزرگترین افتخار ملی این مردم پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن نمی خواهد آرمان های متعالی دفاع مقدس زنده و پویا بماند و به همین دلیل تلاش می کند تا چراغ پرنور آن ارزش ها را کم سو کند.

امام جمعه محمود آباد در بخش پایانی سخنان خود، اقتدار و امنیت امروز جامعه را مدیون رشادت های شهدای جنگ تحمیلی دانست و افزود: پیوند و وابستگی به امام و شهدا ضامن حفظ و تداوم ارزش های انقلاب خواهد بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات