۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۶۰۶
با حضور گسترده مراجع تقلید و علما؛

مراسم ترحیم آیت الله راستی کاشانی از سوی رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم ترحیم مرحوم آیت الله راستی کاشانی از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور گسترده مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله راستی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت الله حسین راستی کاشانی امشب از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور گسترده مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم یادبود حضرات آیات حسین نوری همدانی، سید موسی شبیری زنجانی، ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات سید هاشم حسینی بوشهری، محمد مؤمن، سید محمد غروی، عبدالله خائفی، محمدعلی فیض گیلانی، شریعتی نیاسر، محمد جواد فاضل لنکرانی، عبدالنبی نمازی، سید محسن خرازی، سید هاشم بطحائی، مرتضی مقتدایی، محمد امامی کاشانی، سید محمدمهدی باقری، سید محمد جواد علوی بروجردی، ابراهیم امینی، غلامرضا فیاضی و جمعی دیگر از علما و اعضای جامعه مدرسین و خبرگان از حاضران در این مراسم بزرگداشت بودند.

از دیگر حاضران می توان از حجج اسلام والمسلمین رفعتی، سید جواد شهرستانی، احمد مروی و حسین ملکا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالعلی عل عسکری رییس سازمان صداوسیما، احمد امیر آبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی و سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه نام برد.

حاضران در این جلسه با قرائت قرآن کریم  ذکر فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و مجاهدت های مرحوم آیت الله راستی کاشانی، برای این یار وفادار حضرت امام و رهبر معظم انقلاب علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداخت و به اهمیت علم آموزی و جایگاه عالم دینی گفت: در آیات قرآن و روایات درباره تکریم علم آموزی و عالم تأکیدات بسیاری شده است چرا که اطاعت و عبادت خداوند در سایه علم و دانش است.

وی با تجلیل از شخصیت برجسته علمی و انقلابی مرحوم آیت الله راستی کاشانی، این عالم برجسته را تجسم اخلاق و تواضع دانست و افزود: مرحوم آیت الله راستی کاشانی همواره در کنار حضرت امام و رهبری بودند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره ایشان را مورد عنایت و تفقد خود قرار می دادند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که  آیت الله راستی در بعد مبارزاتی شخصیتی شناخته شده بود، اظهار داشت: امضای ایشان پای اعلامیه های زمان انقلاب وجود داشت و نشان دادند که از تبعید و شکنجه رژیم ستمشاهی هراسی ندارد، ایشان همچنین بعد از انقلاب سمت های مهمی داشتند و خدمات بسیاری ارائه کردند./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات