۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۵۹۶
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

ولایتمداری و اطاعت پذیری مهمترین ویژگی یاران امام حسین بود

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه واحد مشهد ضمن تشریح ویژگی های یاران واقعی سیدالشهدا (ع)، ولایتمداری و اطاعت پذیری را مهمترین این ویژگی ها دانست.
ولایتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدباقر گرایلی در صحن مبارک امامزاده سیدمظفر(ع) در جمع هیئات مذهبی بندرعباس با اشاره به نعمت های خداوند و با بیان آیه شریفه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ» گفت: مهمترین و برترین نعمت الهی، ولایت امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی در ادامه محبت به حضرت علی(ع) و صلوات بر رسول الله(ص) را بافضیلت ترین اعمال دانست و افزود: پی بردن به اهمیت نعمت ولایت و محبت اهل بیت(ع) خداوند نیازمند برسی و توضیحات بیشتری است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه واحد مشهد همچنبن تصریح کرد: نعمت امنیت، دومین نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید قدردان این نعمت بزرگ بود.

حجت الاسلام گرایلی همچنین با بیان اینکه اخوت و برادری، هدایت و الگو بودن یکی دیگر از نعمات الهی است ابراز داشت: انسان در زندگی باید یا برای دیگران الگو باشد یا از یک الگوی موفق پیروی کند، خداوند برای هدایت بندگانش، ازمیان خود آنان و از جنس خودشان برای هدایت شان انتخاب کرده که به عنوان بهترین الگو در روی زمین معرفی شده اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه پیامبران الهی همه الگوی خوبی برای امت بوده اند گفت: همچنین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) نیز بهترین الگو است، بنابراین باید نخست ویژگی های ان امام همام را بشناسیم و سپس خود را به آن نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری سلمان سبب محبوبیت وی شد اضافه کرد: هرکس می خواهد از یاران و اصحاب واقعی سیدالشهدا(ع) باشد باید خود را به ویژگی های اخلاقی اباعبدالله الحسین(ع) نزدیک و ویژگی های مهمی همچون ولایتمداری و اطاعت پذیری را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام گرایلی بیان داشت: باید به معنای واقعی ولایتمدار بود و امام زمان خود را یاری کرد، خیلی ها دم از حضور در رکاب امام عضر(عج) را می زنند اما حاضر نیستند به خاطر اسلام و امام زمان خود حتی یک سیلی بخورند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه واحد مشهد، عدم وابستگی را از دیگر ویژگی های یاران واقعی امام حسین(ع) و فرد ولایتمدار دانست و افزود: یاران سیدالشهدا(ع) برای رسیدن به هدف والای خود از تمامی دلبستگی های دنیوی دل کندند و به فرمان امام زمان خود بودند، حضرت ابوالفضل(ع) نمونه بارز اطاعت پذیری از امام عصر خود بود.

حجت الاسلام گرایلی در بخش پایانی سخنان خود، حلال خوری را از  دیگر ویژگی های یاران اباعبدالله الحسین(ع) نام برد و گفت: حرام خوری سبب می شود تا انسان بر روی امام زمان خود شمشیر بکشد./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات