۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان:

حضرت زهرا بهترین و نخستین الگو برای امام شناسی هستند

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه باید امام شناسی را از حضرت زهرا(س) آموخت، گفت: حضرت زهرا(س) از آن جایی که امام شناس بودند هرگز از امام علی(ع) به عنوان امام و همسر خود درخواستی نداشتند که ایشان نتوانند برآورده کنند.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان، استاد حوزه علمیه قم امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه شرط ورود به ماه عزای امام حسین(ع) و بهره برداری حداکثری از عزای امام حسین(ع) این است که انسان محرم این خانواده شود، گفت: شرط محرمیت با این خانواده کسب معرفت بوده و معرفت اساس عالم و اساس بندگی خداوند است.

وی افزود: زندگی و بندگی خدا براساس شناخت و معرفت به پیش می رود زیرا اگر شناخت نباشد انسان خدا، پیامبر خدا و حجت خدا را نمی تواند بشناسد و بندگی خدا جز با شناخت خدا، شناخت مقام پیامبر(ص) و شناخت امام معصوم(ع) ممکن نخواهد بود.

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: در کربلا هر چه شناخت یاران امام حسین(ع) از ایشان بیشتر بود جانبازی آنها برای شناخت امام نیز بیشتر بود و هرکس شناختی از امام داشت برای این خانواده جانبازی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان ادامه داد: در مورد امام زمان(عج) نیز به همین شکل است و هرکس شناخت بیشتری از امام داشته باشند به وظیفه خود در برابر امام به شکل بهتری عمل می کند.

وی افزود: اگر کسی امام خود را نشناخته و نسبت به امام عصر خود معرفت نداشته باشد در دین خود گمراه می شود مثلا وهابیت چون امام خود را نمی شناسد بیان می کنند که کربلا و بارگاه امام حسین(ع) را تخریب می کنند در حالی که اگر کسی امام را بشناسد به محضر امام می رود.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه باید امام شناسی را از حضرت زهرا(س) آموخت، گفت: حضرت زهرا(س) از آن جایی که امام شناس بودند هرگز از امام علی(ع) به عنوان امام و همسر خود درخواستی نداشتند که ایشان نتواند برآورده کند و شرم می کردند که از امام خود برای خود چیزی بخواهند و ما نیز اگر می خواهیم امام شناس و شیعه باشیم باید از حضرت زهرا(س) الگو برداری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان یادآور شد: هرچه شناخت ما از خداوند بیشتر باشد محبت ما به خدا نیز بیشتر خواهد شد بنابراین اگر می خواهیم شیعه باشیم باید از دریچه نگاه حضرت زهرا(س) به امام معصوم(ع) نگاه کرده و امام شناس شویم زیرا بهترین و اولین الگو برای امام شناسی حضرت زهرا(س) هستند که در دفاع از امام خود یک تنه وارد میدان شدند و مقدمات عاشورا و قیام امام حسین(ع) و سایر ائمه معصوم(ع)ر ا با شهادت خود فراهم کردند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات