۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۲۷۵۸۳
آیت الله علم الهدی:

انقلاب اسلامی معادله خاورمیانه جدید آمریکا را برهم زد

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا می خواست خاورمیانه جدیدی بسازد که رژیم صهیونیستی بر آن مسلط باشد اما امروز خود را دربرابر قدرت نظام انقلابی می بیند که خاورمیانه را تحت قدرت خود تغییر داده است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که در مدرسه ابرار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار بر حسب آن چه خودش در قرآن به ما اعلام فرموده که «لئن شکرتم لأزیدنّکم» نسبت به موفقیت هایی که تا به امروز تبار مقدس آموزنده این جامعه و آموزگاران در جهت انسان سازی و نیروسازی برای اسلام و انقلاب داشته اند، خدا را شکرگزاریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آغاز سال تحصیلی همه ساله منطبق با هفته دفاع مقدس است که البته امسال این مناسبت با ایام بزرگداشت نهضت انسان ساز سیدالشهدا(ع) نیز مقارن شده که پیامش این است که شما عزیزان توجه داشته باشید که به عنوان بزرگان آینده این کشور، ماهیت جامعه را خواهید ساخت. این مسأله بستگی دارد به این که شما بزرگان جامعه را چگونه تصور می کنید. آیا بزرگی را در جریان ثروت و قدرت می بینید و یا در عرصه توسعه نخبگی؟ امروز کبار جامعه از دیدگاه شما کدام حقیقت است؟

وی با اشاره به نقش تعیین کننده انقلاب اسلامی در ارزشمند قلمداد شدن علم و دانش در جامعه، گفت: یکی از ویژگی های انقلاب مقدس اسلامی ما، انقلاب ارزش ها بود. ما در جامعه ای زندگی می کردیم که ارزش در دارایی های مادی بود و این دارایی به پای لذایذ و نفسانیت یک قشر مرفه می ریخت و آن ها را از نظر رفاه زندگی نسبت به سایر انسان ها ممتاز می کرد. در جامعه قبل از انقلاب، اندیشمندان و دانشمندان قیمتی نداشتند اما قیمت یک انسان ثروتمند به حدی بود که اندیشمندان را به استخدام خود در می آورد.

آیت الله علم الهدی افزود: انقلاب اسلامی جامعه ما را دگرگون کرد و فقط در این مفهوم خلاصه نشد که رژیم پهلوی را به نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند. امروز در جامعه انقلابی ما ارزش به دانایی و توانایی افراد است و عناصر در حوزه دانایی و توانایی به عنوان تبار ممتاز جامعه ظهور پیدا می کنند.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه به تأثیر مثبت توجه انقلاب اسلامی به دانش و توانایی آحاد جامعه در سرنوشت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این حرکتی که اخیرا رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل انجام داد، بر حسب استیصال و عصبانیت آن ها از نظام اسلامی بود. آن ها می خواستند خاورمیانه جدیدی بسازند که اسرائیل بر تمام آن مسلط باشد اما امروز چشم باز کرده اند و خود را در برابر قدرت یک نظام انقلابی در ایران مشاهده می کنند که خاورمیانه را تحت قدرت خود تغییر داده است.

وی تصریح کرد: شما باید به بزرگانی تبدیل شوید که نمونه آن امروز در جامعه ما وجود دارد و امیدواریم انطباق آغاز سال تحصیلی در این سال وسیله ای باشد که به برکت آن شما عزیزان و معلمان عزیزتان را در این مسیر هدایت کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: تا زمانی که زیر پای نسل جوان و نوجوان ما سفره دین چهن باشد، این تبار دانایی و توانایی در کشور ما رو به اقتدار و افزایش است اما اگر خدای ناکرده سفره دین از زیر پای عزیزان ما جمع شد، این را بدانیم که عزیزان ما طعمه شبیخون فرهنگی دشمن شده و یک نسل عبث را به وجود خواهند آورد. این مسأله باید در سیاست های کلان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات