۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۲۷۵۸۲
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بروجرد:

اساتید طلاب را با هویت طلبگی آشنا کنند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد گفت: مسؤولان حوزه و اساتید باید از همان ابتدا طلاب را با رسالت اصلی حوزه و هویت طلبگی آشنا ساخت.
طلبه

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: توجه طلاب به هویت خود امری مهم در جهت موفقیت این قشر در مسیر طلبگی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال پیش از پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه امتناع کرده و فرمودند که به میثاق طلبگی خود پایبند هستند، افزود: فرمایش رهبری نمادی بود تا طلاب به هویت اصلی حوزه بازگردنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و ورود طلاب نو ورود به مدارس علمیه اظهار داشت: باید از همین ابتدا طلاب را با رسالت اصلی حوزه و هویت طلبگی آشنا ساخت.

وی برگزاری کلاس های درس اخلاق و بهره مندی از حضور و فعالیت اساتید مشاور در جهت هویت بخشی به طلاب را مهم خواند و گفت: طلبه در انتخاب مسیر طلبگی از ابتدا باید با هویت حوزه آشنا باشد و در فضای حوزه این هویت برای آنان روشن تر شود.

حجت الاسلام گودرزی با تأکید بر اینکه مهم ترین عامل در جهت از بین بردن سرگردانی طلاب در فضای حوزه ورود با هدف مشخص به مدارس علمیه است، اظهار داشت: طلبه باید فارغ از مدرک گرایی مسیر طلبگی را برگزیند.

وی طلبگی را ادامه راه پیامبران خواند و گفت: برای نقش آفرینی در این راستا طلاب باید از توانایی علمی بالایی برخوردار بوده و با تکیه بر اخلاق و تهذیب نفس در انجام رسالت تبلیغی خود در حوزه ایفای نقش کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم در برخی مدارس علمیه طلبه هایی وجود دارد که پس از گذراندن چندین سال تحصیلی در حوزه هنوز هویت واقعی خود را نمی شناسند، اظهار داشت: اینکه طلاب با ورود به حوزه همچنان نسبت به هویت خود بی خبر هستند این یک خلأ بزرگ است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه نمی توان حوزه و یا طلبه را مقصر دانست، ادامه داد: برای جلوگیری از سرگردانی طلاب در فضای حوزه خود طلبه که تاحدودی مقصر است، باید در انتخاب این مسیر هدف و انگیزه کافی داشته باشد و حوزه نیز در مراحل پذیرش هدف طلبه را از ورود به مدارس علمیه کشف کرده و با تبیین رسالت اصلی حوزه در دوره های آموزشی پیش از آغاز سال تحصیلی نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام گودرزی در ادامه تصریح کرد: برای اینکه طلاب ما هویت خود را در مراکز دانشگاهی جست و جو نکنند، باید افزون بر آگاهی بخشی به خود طلبه، خانواده آنان را آگاه ساخت تا طلاب را به هویت اصلی حوزه بازگرداند.

وی با بیان اینکه طلاب ما نیز تا حدودی مقصر هستند، خاطرنشان کرد: امروزه زمانه به سرعت در حال تغییر بوده و با وجود اینکه در دانشگاه ها نیز هویت ها گم شده است، طلاب ما با پیروی از زمان امروز هدفشان از ورود به حوزه مدرک گرایی و رسیدن به شغل است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد به مقصر بودن حوزه در راستای اینکه طلاب هنوز هویت واقعی خود را نمی شناسند اشاره و عنوان کرد: علت مقصر بودن حوزه این است هویت شناسی نکرده است و در این راستا برنامه ریزان حوزه باید ایفای نقش کرده و مسأله هویت بخشی به طلاب را جیدی بگیرند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات