۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۵۶۹
با حضور دو تن از مراجع تقلید؛

مراسم عزاداری دومین روز محرم در دفتر آیت‌الله صافی برگزار شد

مراسم عزای دومین روز از محرم الحرام با حضور دو تن از مراجع تقلید در دفتر حضرت آیت‌ الله صافی گلپایگانی برگزار شد.
مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین سلام الله علیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم عزای دومین روز از محرم الحرام با حضور حضرت آیت الله شبیری زنجانی و حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قم برگزار شد.

در این مراسم، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی از معاونان وی و همچنین اساتید سطح عالی به همراه خیل عظیمی از طلاب حوزه علمیه قم و جمعی از مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام فیض آبادی به عنوان اولین سخنران این جلسه اشاره به آداب زیارت امام حسین (ع) گفت: در ذیل آداب زیارت امام حسین (ع) آمده است که اگر برخی از حدود و آداب و اذکار از سوی مؤمن در ذیل زیارت امام حسین (ع) اقامه شود دعای او مستجاب خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که سیره اهل‌بیت (ع) و قلم عالمان دین حافظ و صیانت کننده دین مبین اسلام بوده است، عنوان داشت: عزاداری امام حسین (ع) صیانت کننده حدود الهی و احیاء کننده ارزش‌ها و شعائر دین مبین اسلام است؛ بر این مدار باید توجه داشت که اولین عزادار امام حسین (ع) امام سجاد (ع) بود که هویت عزاداری امام حسین (ع) را به امت اسلام تا پایان تاریخ بشری آموخت.

همچنین حجت الاسلام نورائی یگانه دومین سخنران این مراسم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با شناخت دقیق دشمن وارد عرصه مقابله با دشمن شد، گفت: شناخت دشمن قیام امام حسین(ع) را به یک قیان جهانی برایمقابله با دشمنان تبدیل کرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: تا دشمن و مواضع فکریش به خوبی شناخته نشود نمی توان با آن به مقابله پرداخت.

همچنین حجت الاسلام شرعی به عنوان سخنران سوم این جلسه ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) را تحلیل کرد، گفت: از آن جایی که قرار داشتن حاکم ظالم و فساد در رأس امور جامعه سبب ضایع شدن امر و نهی خداوند می شود و رأی حاکم و سلطان جائر حرام است به همین دلیل امام حسین(ع) اقدام به قیام کردند تا ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آنچه به جامعه بشری ارزش می دهد سرمایه اجتماعی مؤمنان فهمیده و نیروی انسان وظیفه شناس است، گفت: زمانی که جامعه اسلامی عالم شجاع و موقعیت شناس خود را از دست می دهد در واقع حقیقت و ماهیت خود را از دست خواهد داد و اگر در جامعه عالم وظیفه شناس نباشد آن امت فاسد خواهد شد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا به عنوان یک عالم وظیفه شناس به وظیفه خود عمل کردند زیرا هر عالمی یک وظیفه ای دارد و همه چیز نیز در عالم نیازمند علم این عالم است./837/۲۰۲/ص

ارسال نظرات