۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۵۵۳
آیت‌الله طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

همراهی با امام و انقلاب ویژگی برجسته آیت الله راستی

نماینده مردم اصفهان در خبرگان، همراهی با امام و انقلاب را از ویژگی های برجسته آیت الله راستی کاشانی دانست و از خدمات ایشان تجلیل کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ویژگی علمی آیت الله راستی کاشانی عنوان کرد: در سال 43 که بنده در نجف مشغول به تحصیل بودم ایشان از مدرسان مشهور حوزه علمیه نجف بود و تقوا، اخلاص، تدین، علم و اخلاق ایشان در بین همه زبانزد بود.

وی افزود: از زمانی که امام خمینی(ره) به نجف آمدند، آیت الله راستی کاشانی که در درس خارج کسی شرکت نمی کرد در درس خارج امام حاضر شد و از آن زمان عاشق امام و نهضت اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: این تبعیت از امام تا جایی رسید که آیت الله راستی کاشانی در درس های خود اشاره به آداب زندگی امام خمینی(ره) داشته و در مسائل مختلف به ویژه مسائل اجتماعی، سیاسی و نظم و انضباط تأکید به فراگیری از روش امام داشت.

وی همراهی با امام و انقلاب را از ویژگی های مبارزاتی آیت الله راستی کاشانی دانست و خاطرنشان کرد: به علت فعالیت های انقلابی، ایشان از نجف اشرف اخراج شد و در زمان انقلاب در متن مبارزات و تحولات انقلابی قرار داشت و پس از  پیروزی انقلاب نیز وظایف مهمی از جانب امام خمینی(ره) برعهده ایشان گذاشته شد.

آیتالله طباطبایی نژاد اضافه کرد: انقلابی بودن و همراهی با امام را می توان از ویژگی های برجسته آیت الله راستی کاشانی ذکر کرد و اگر دقت کنیم متوجه می شویم که امام به تنهایی نمی توانستند انقلاب را به وجود بیاورند و همراهی علما، فضلا و طلاب و روحانیان سبب شد تا انقلاب به پیروزی برسد.

وی تأکید کرد: بدون شک این همراهی نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و آیت الله راستی کاشانی نیز از یاران همراه و دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی بود.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: آیتالله راستی کاشانی از شاگردان آیتالله مدنی بود و انس با این عالم بزرگ سبب شد تا ایشان نیز در زمره علمای با اخلاص و متقی قرار گیرد و افراد در برخورد با این شخصیت برجسته، تحت تأثیر ایشان قرار می گرفتند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله راستی کاشانی از جمله مدرسان طراز اول حوزه بود که متأسفانه به دلیل بیماری، حوزه های علمیه سالهای بسیار زیادی از وجود شخصیت ایشان بی بهره بودند و امیدواریم که این عالم مجاهد با اباعبدالله الحسین(ع) محشور شود./872/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات