۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۵۵۲
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

تقویت باورهای دینی و بصیرت افزایی انسان را بیمه می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر باورهای الهی نباشد انسان دچار لغزش می شود، گفت: اگر انسان به باور الهی برسد بیمه می شود توطئه های دشمن اجرایی نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری محرم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که برخی از اصحاب امام حسین(ع) در غیر از کربلا شهید شده اند، گفت: از جمله این اصحاب سلیمان بن رزین، قیس بن مسهر، عبدالله بن یقطر، هانی بن عروه و مسلم بن عقیل هستند.

وی افزود: روز 12 رمضان سال 60 در مکه آخرین نامه های مردم کوفه به دست امام حسین(ع) رسید، مجموعا 12 هزار نامه برای حضرت فرستاده شد که البته تعداد امضاها بیش از این عدد است، در برخی از این نامه ها مردم کوفه به حضرت عرضه داشتند که امامی ندارند و می خواهند که ایشان امامت آن ها را برعهده بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سیدالشهدا مسؤولیت آمدن به کوفه را بر عهده حضرت مسلم گذاشتند، اظهار داشت: حضرت مسلم به وفور عقل، دانایی و خردمندی مشهور بودند و یک انسان معمولی نبودند بلکه سفیر و مورد وثوق امام حسین(ع) به شمار می رفتند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای مردم کوفه نوشت که اگر مسلم برای من نوشت که دل ها و زبان های شما با هم هماهنگ است به آن شهر می آیم، امام حسین(ع) در این نامه ویژگی های امام را بیان فرمودند که قائم بودن به قسط، حکم کردن به کتاب خدا، عدالت گستر و اقامه عدالت، دیندار بودن و برای خدا وقف کردن از این ویژگی ها به شمار می رود که هیچکدام در یزید وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که حضرت مسلم(ع) روز 5 شوال وارد کوفه شد، ابراز داشت: مسلم در زمان ورود به کوفه بر مختار وارد شد که نشان می دهد مختار دارای وجاهت عمومی و ولایتمداری بوده است، این موارد شواهد خوبی است که انسان دید مثبتی به مختار داشته باشد.

وی عنوان کرد: زمانی که حضرت مسلم نامه امام حسین(ع) را برای مردم کوفه خواند آن ها گریه می کردند اما این گریه دو ماه بعد به عدم وفاداری تبدیل شد که حتی یک نفر در نماز عشای شب عرفه با مسلم همراه نبود، در مدت این دو ماه مردم بی وفایی و پیمان شکنی کردند که باید مایه عبرت و درس مسلمانان باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ابن زیاد در کوفه کارهایی انجام داد که مؤثر واقع شد، یکی از کارها این بود که رؤسای قبایل از رشوه اشباع شدند، این سستی ایمان است که وقتی چشم انسان به مال دنیا بیفتد دچار لغزش شود، باید از این مسائل برای امروز درس گرفت.

وی افزود: یاران امام حسین(ع) عاشق بودند و منشأ عشق آن ها معرفتی بود که داشتند، جوانان باید توجه داشته باشند که در آشفته بازار امروز دنیا به ویژه در زمینه فضای مجازی تنها چیزی که انسان را بیمه می کند باورها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اگر این باورها نباشد انسان دچار لغزش می شود، گفت: اگر انسان به باور الهی برسد بیمه می شود و توطئه هایی که دشمن تدارک دیده اجرایی نخواهد شد، دشمنان و مستکبران دزدان عقیده هستند و می خواهند جوانان را به انحراف بکشانند، اگر باورهای الهی و بصیرت انسان تقویت شود انسان بیمه خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات