۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۲۷۵۵۰
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

تقویت انگیزه تحصیل مهم ترین راه هویت بخشی به طلاب است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با تأکید بر ضرورت هویت بخشی به طلاب برای ارتقای سطح علمی طلبه، گفت: تقویت انگیزه تحصیل در حوزه مهم ترین راه هویت بخشی به آنان است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: از جمله مشکلات بزرگی که امروز متوجه حوزه علمیه است، فراموش شدن رسالت اصلی حوزه از سوی طلاب است.

وی تبلیغ و ترویج دین و آموزه های دینی را رسالت مهم حوزه عنوان کرد و افزود: برای انجام وظیفه در جهت تبیین رسالت حوزه داشتن انگیزه امری مهم و ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد داشتن هدف و انگیزه را لازمه هویت بخشی به طلاب بیان کرد و اظهار داشت: در این راستا انگیزه طلبه باید پیش از ورود به حوزه وجود داشته باشد و در فضای حوزه نیز تقویت شود.

وی ادامه داد: اگر در سال نخست تحصیلی انگیزه طلبه بسیار قوی نباشد، با کمک مشاوره و هدایت کردن طلبه باید در جهت تقویت انگیزه و مشخص کردن هدف تحصیلی آنان جلوی سرگردانی آنان در حوزه گرفته شود.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه امروزه طلاب در حوزه دچار سرگردانی شده و هویت خود را در مراکز دانشگاهی جست‌وجو می کنند، بیان داشت: در این راستا نمی توانیم طلبه و یا حوزه علمیه را مقصر بدانیم.

وی تصریح کرد: در جهت هویت بخشی به طلاب باید گام های مؤثری برای هدایت علمی و تحصیلی طلاب برداشته شود و در این راستا مراکز تخصصی حوزه نیز می توانند نقش آفرین باشند.

وجود انگیزه لازمه نشاط علمی است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد در ادامه بر ضرورت ایجاد نشاط علمی، معنوی و اخلاقی طلاب تأکید و خاطرنشان کرد: اگر انگیزه تحصیل در حوزه وجود داشته باشد، نشاط علمی حاصل می شود.

وی بیان داشت: ورزش، تهذیب، علم و تحصیل در کنار هم باید در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد و در کنار تحصیل طلاب از نشاط اخلاقی و معنوی آنان غافل نشد.

حجت الاسلام گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: حضور اساتید مشاور، سالن ورزشی در مدارس، کوه پیمایی و برنامه های اردویی در مدارس برای ایجاد و رشد نشاط اخلاقی طلاب باید مورد توجه قرار گیرد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات