۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۷۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

آیت الله راستی کاشانی همواره در خدمت امام، انقلاب و رهبری بود

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله راستی کاشانی و خانواده وی از ابتدا در خدمت امام، رهبری و انقلاب بوده اند و نقش وی در همراهی با امام و انقلاب، نشان دهنده جایگاه این عالم بزرگ در نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله راستی کاشانی، عنوان کرد: تقوا، اخلاق و رابطه محبت آمیز با طلاب، از ویژگی های برجسته وی در دوران تدریس در حوزه است.

 وی افزود: منزل آیت الله راستی کاشانی از روزهای ابتدایی، پایگاه انقلاب بود و طلاب جوان به منزل وی رفت و آمد می کردند و در نجف و قم نیز از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آیت الله راستی کاشانی همواره یکی از استوانه های حوزه محسوب می شد و امام نیز از ابتدا این عالم بزرگ را به عنوان مدیر حوزه ها انتخاب کردند و بعدها نیز نماینده امام خمینی(ره) در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد و هدایت فکری این جریان را بر عهده گرفت تا از مسیر امام و انقلاب منحرف نشوند.

وی اضافه کرد: آیت الله راستی کاشانی و خانواده وی از ابتدا در خدمت امام، رهبری و انقلاب بوده اند و نقش وی در همراهی با امام و انقلاب، نشان دهنده جایگاه این عالم بزرگ در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام غرویان علما را پشتوانه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اصل انقلاب و علت محدثه آن حوزه های علمیه بوده و علت مبقیه آن نیز مراجع، علما، مجتهدان و حوزویان هستند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران رابطه تنگاتنگی با دین داشته و ماهیتی دینی دارد و علما و مراجع و بزرگان نقش مهمی در این موضوع دارند و همانگونه که رهبر انقلاب بعد از امام خمینی(ره) به عنوان مجتهد در رأس نظام قرار گرفته اند، مراجع و بزرگان نیز نقش مهمی در حفظ انقلاب و نظام دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علما و فقها به اعتبار عنصر دین در بین مردم نفوذ دارند و آیت الله راستی کاشانی نیز از این ویژگی برخوردار بود و با حمایت و همراهی با نظام اسلامی و حضور در کنار امام، انقلاب و رهبری ، دل مردم را نسبت به انقلاب محکم می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قوام و دوام انقلاب اسلامی به حمایت مردم است و مراجع، علما و بزرگان دین نقش مهمی در ارتباط مردم با نظام دینی دارند و آیت الله راستی کاشانی نیز همواره در کنار انقلاب بودند./872/۳۰۲/ح

ارسال نظرات