۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۵۴۵
آیت الله نمازی:

آیت‌‌‌ الله راستی کاشانی تا آخرین لحظات عمر خود پای انقلاب و نظام ایستاد

امام جمعه کاشان، برخی از سخنان مطرح شده درباره شخصیت آیت الله راستی کاشانی را دور از واقعیت خواند و گفت: برخی می خواهند از جایگاه این عالم فقید برای اهداف سیاسی انحرافی خود سوء استفاده کنند.
آیت الله نمازی

آیت الله عبدالنبی نمازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آیتالله راستی کاشانی به عنوان یکی از پیشگامان بیعت با نهضت حضرت امام نام برد.

وی برخی از سخنان مطرح شده درباره شخصیت آیت الله راستی کاشانی را دور از واقعیت خواند و با بیان این که شخصیت این عالم فقید مبرای از صحبت هایی است که مطرح می شود، گفت: برخی می خواهند از شخصیت آیت الله راستی و جایگاه ایشان در جهت اهداف سیاسی انحرافی خود سوء استفاده کنند.

آیت الله نمازی تصریح کرد: آیتالله راستی کاشانی تا آخرین لحظات عمر خود پای انقلاب، نظام، حضرت امام و تبعیت از امام و رهبری ثابت قدم بودند و این اجحاف و کم لطفی است که برخی نسبت به ایشان روا می دارند و می خواهند شخصیت ایشان را این چنین مطرح کنند.

وی با اشاره به مأموریتی که آیتالله راستی کاشانی از طرف حضرت امام در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی داشت، گفت: از زمانی که آیت الله راستی کاشانی وارد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد برای حفاظت، راهنمایی و هدایت این جریان تلاش کرد و این سازمان از انحراف و گرایش به سمت انحراف حفظ شد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه افزود: آشنایی من با آیت الله راستی کاشانی به سال های 43 و 44 که حضرت  امام از ترکیه به عراق تبعید و در نجف اشرف ساکن شدند، برمی گردد؛ ایشان آن موقع جزو اساتید به نام و برجسته حوزه علمیه نجف اشرف و از اساتید مشهوری بودند که در خط مقدم پیوستن به حضرت امام قرار گرفتند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بسیاری از طلاب و فضلای نجف حضرت امام را از نزدیک نمی شناختند و آیت الله راستی کاشانی جزو طرفداران، حامیان و مروجان ایشان بودند و در این زمینه نقش مؤثری داشتند، گفت: ملحق شدن و بیعت کردن شخصیتی مانند آیت الله راستی با امام، بازتاب بسیار مطلوبی در حوزه نجف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان خبری از آیت الله راستی منتشر شد که گفت «ما فکر می کردیم دیگر نیازی به درس نداریم و فارغ التحصیل شده ایم اما وقتی حضرت امام به نجف تشریف آوردند و درس خارج مکاسب محرمه و بعد بیع را شروع کردند، فهمیدیم که هنوز خیلی کار داریم» که این نشان از ارادت عمیق وی به امام بوده است.

آیت الله نمازی یادآور شد: آیت الله راستی کاشانی جزو اعضای شورای استفتاء حضرت امام بودند تا اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد و ادامه فعالیت هایشان را در قم شروع کردند و در پیشبرد برنامه های شورای عالی قضایی و همچنین دفتر استفتائات حضرت امام راحل نقش بسیار مهمی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش عالمان بصیر همچون آیت الله راستی کاشانی در تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: وقتی یک شخصیتی در جایگاه مرجعیت مطرح می شود همه افکار می خواهند بدانند که چه کسانی از ایشان حمایت می کنند و چه کسانی طرفدار ایشان هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم وقتی ببینند چهره های برجسته علمی مانند آیت الله راستی که خود جزو اساتید برجسته سطوح عالی و به عنوان استان اخلاق مطرح بودند از مرجع تقلیدی حمایت می کنند و پای درس و نماز ایشان حاضر می شوند، پیام های بسیار مؤثری را از این حضور دریافت می کنند./920/۳۰۲/ص

ارسال نظرات