۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۷۵۳۶
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود:

دشمن از جامعه بی تفاوت به نفع خود بهره می‌برد

حجت الاسلام کفیل گفت: یکی از ایرادات کوفه، علمایی بود که مردم را متدین ولی بی تفاوت تربیت کرده بودند زیرا در وجود آنها روحیه انقلابی، حماسی و همراهی امام وجود نداشت.
حجت الاسلام کفیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق کفیل معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود در روز دوم ماه محرم ۹۶ بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران، گفت: از دغدغه های وجود امامان معصوم، دغدغه ایجاد حاکمیت دین اسلام بوده است.

وی افزود: دغدغه امامان معصوم همواره هدایت مردم و تلاش برای این بود که جامعه نگاه توحیدی داشته باشد. وجود مبارک امام حسین(ع) نیز مانند اجدادشان دغدغه حاکمیت دین را داشتند. حاکمیت دین یک شرط دارد و برای اینکه امام بتواند عَلَم و پرچم دین را در جامعه گسترش دهد، شرط آن وجود یاران و همراهان هستند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود در ادامه اظهار داشت: همه شئون امامت به خود امام برمی‌گردد، امام واسطه فیض و امان بخش است. امام هدایت تکوینی دارد. یک شأن امام به جامعه مربوط می‌شود و خداوند استفاده از این شأن را به عهده جامعه گذاشته است. شأن حاکمیت دین، وجود یاران است.

وی ابراز داشت: وجود نورانی امام حسین(ع) هنگامی که امامت شان تبیین شد و به دنبال آن درخواست بیعت شد به سوی مکه حرکت کردند و حدود ۴ ماه در مکه سخنرانی و با افرد متعددی گفت‌و‌گو می‌کردند و نامه‌های متعددی برای افراد مختلف در شهرها می‌نوشتند. حرکت به سمت کوفه اتفاق یک روزه و ناگهانی نبود بلکه حرکتی برنامه‌ریزی شده بود و امام قصد گسترش دین را به تمام جهان داشت.

حجت الاسلام کفیل بیان داشت: جایگاه حج، امام شناسی است و هدف و مقصود از حج امامان و پیامبران هستند اما جامعه در ان زمان این پیام را درک نمی‌کرد. امام عمداً روز هشتم ذی الحجه را برای خروج از مکه در نظر گرفتند. مردم کوفه از مردم بسیاری از شهرهای دیگر جلوتر بودند به علت اینکه امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را دیده بودند و این شهر به عنوان یک شهر مذهبی و توحیدی بود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود در ادامه ابراز داشت: عبیدالله مردم کوفه را تهدید کرده بود که اگر بیعت خود را با امام حسین(ع) نشکنند حقوق آنها را پرداخت نخواهد کرد، به این ترتیب آنها را با مال دنیا خرید. برخی از آنها به علت اینکه تا حدودی به مقام امام شناخت داشتند حتی نتوانستند در جنگ مقابل امام بایستند و به شهرهای دیگر فرار کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات کوفه، علمایی بود که مردم را متدین ولی بی تفاوت تربیت کرده بودند که در وجود آنها روحیه انقلابی، حماسی و همراهی امام وجود نداشت و دشمن از بی فکری آنها استفاده می‌کرد. دشمن جامعه ای را که دغدغه ندارد و بی تفاوت است به راحتی به سمت اهداف خود می‌برد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات