۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۲۷۵۲۶
حجت الاسلام رزاقی:

نهضت انسان ساز عاشورا از هرگونه تحریف به دور است

استاد حوزه علمیه نقل جریان کربلا و حوادث تاریخی نهضت عاشورا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را سبب دور ماندن آن از هرگونه تحریف دانست.
دومین روز مراسم عزاداری محرم در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام رزاقی در دومین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت برپایی سوگواری امام حسین(ع) عنوان کرد: یکی از روش های پاسداشت نام حضرت اباعبدالله (ع) و حضور در سنگر دفاع از خط حق و تکریم شهدای عظیم الشأن کربلا، سوگواری برای آن حضرت و برپایی مراسم عزاداری است.

وی افزود: نهضت امام حسین(ع) محدود به سال 61 هجری و زمین کربلا نبود و مکتبی که آن حضرت پایه گذاری کردند تا قیامت ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مکتب عاشورا سبب شد تا انسان ها در طول تاریخ درس آزادگی، بندگی خداوند، ایثار، استقامت، صبر و مبارزه با ظلم را فرا بگیرند.

وی مکتب حسینی(ع) را مکتبی ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: این مکتب الهی همواره ماندگار می ماند و تضمین بقای آن به روش های مختلفی است که آسان ترین، عمومی ترین و پرجاذبه ترین راه آن برگزاری مجالس سوگواری برای آن حضرت و اصحاب ایشان است.

حجت الاسلام رزاقی اضافه کرد: برای سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) چهار موضوع در مکتب تشیع پیش بینی شده است که اولین راه آن تشکیل مجامع، تجمعات و هیآت به یاد آن حضرت است که در نقش سنگر دفاع از دین ایفای نقش نموده و کلاس آموزش آموزه های حسینی (ع) است.

وی ادامه داد: این مجالس و محافل وحدت آفرین است و سبب انس و الفت و همدلی و ایستادگی در برابر دشمنان می شود.

استاد حوزه علمیه افزود: نقل جریان کربلا و حوادث تاریخی نهضت سیدالشهدا(ع) دیگر موضوعی است که در این عزاداری ها مورد توجه قرار می گیرد و این مکتب به عنوان نهضت انسان ساز بدون تحریف و انحرافات باقی می ماند.

وی تأکید کرد: نوحه سرایی و شعرخوانی و سرودن اشعار در مدح اهل بیت(ع) و گریه بر سیدالشهدا(ع) از دیگر موضوعاتی است که به سبب می شود برگزاری مراسم عزدارای و سوگواری رونق گیرد.

حجت الاسلام رزاقی ابراز کرد: این قدرت معنوی که به سبب الگوگیری از نهضت حسینی(ع) به دست آمده سبب ترس و واهمه دشمن شده است و اگر امروز شاهد عربده کشی و یاوه گویی های ترامپ و جبهه استکبار هستیم، علت آن همان ترس از قدرت اسلام و انقلاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که همه ما از این فرصت ویژه برای رسیدن به قرب الهی استفاده کنیم و از دوران پر فتنه امروز به سلامت عبور کنیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات