۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۵۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در سیمای استانی سهند، کمک ۱۲۰ میلیون ریالی نمازگزاران تبریزی به آوارگان میانماری و «هفته ملی کودک» با آموزه‌های عاشورایی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در راستای بزرگداشت و نشر هرچه بیشتر فریضه ارزشمند و الهی امر به معروف و نهی از منکر میزگرد " امر به معروف و نهی از منکر " در دو قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی خلیل محمدی از سیمای استانی سهند به روی آنتن می رود.

در این برنامه که در دهه اول ماه محرم پخش می شود، با دعوت از کارشناسان مجرب حوزه و دانشگاه و متخصصین امور خانواده و جامعه سعی می شود این فریضه دینی و مذهبی از ابعاد مختلف بررسی شده و نتایج مستقیم و غیرمستقیم ناشی از اجرا یا مهجور ماندن آن در جامعه واکاوی شود. 

حمید عطالو کارگردان، رسول ابراهیمی مجری – کارشناس، حمید نیکمندان نورپرداز، اسماعیل محمدی صدابردار، مقصودحق آخری و رحیم عباسیان تصویربردار از عوامل میزگرد امر به معروف و نهی از منکر هستند.  

کمک 120 میلیون ریالی نمازگزاران تبریزی به آوارگان میانماری
مهدی نیازی، رییس جمعیت هلال‌احمر تبریز گفت: بمنظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده میانمار، جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز اقدام به برپایی ایستگاه های جمع آوری کمکهای نقدی به مردم ستمدیده میانمار نمود که طی دو نوبت  استقرار صندوقهای داوطلبان، نزدیک به 120 میلیون ریال کمکهای نقدی جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر جمع آوری کمکهای نقدی توسط صندوقهای داوطلبان، هموطنان می توانند کمک های نقدی خود برای مسلمانان میانمار را به شماره حساب 99999 نزد بانک های ملی، ملت، رفاه، دی، شهر، صادرات، سپه، مسکن و آینده بنام جمعیت هلال احمر واریز کنند.


«هفته ملی کودک» با آموزه‌های عاشورا آمیخته می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از برگزاری هرچه با شکوهتر «هفته ملی کودک » با رویکرد آموزه‌های عاشورا در مراکر کانون پرورش فکری استان خبر داد.

هادی یوسف زاده با اشاره به محوریت کانون در این رویداد مهم فرهنگی، بر توجه ویژه به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور در سایه ارزش‌های مورد انتظار جامعه و تربیت صحیح آن‌ها برای ورود به عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی تاکید کرد.

وی ادامه داد: جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و خواسته‌های کودکان امروز از مهمترین اهداف برنامه های هفته ملی کودک است که امسال با شعار « هرکودک نشانی خداست » از 15 تا 21 مهرماه همزمان با سرلسر کشور، در استان برگزار خواهد شد.

یوسف زاده همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: کانون استان ضمن حضور فعال و گسترده در نمایشگاه استانی هفته دفاع مقدس برنامه ها و فعالیت‌های متنوعی را در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم ایثار و شهادت اجرا خواهند کرد.

یوسف زاده در پایان گفت: برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک سال جاری طی روزهای 15 تا 21 مهر با شعار «هر کودک نشانی خداست...» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

"بیر ایچیم عشق " در رسای شهادت امام حسین(ع) 
برنامه تلویزیونی "بیر ایچیم عشق" به تهیه کنندگی سعید رضانژاد همزمان با شروع ماه محرم به روی آنتن سیمای استانی سهند رفته است. این برنامه هر شب ساعت 20:30 به مدت 45 دقیقه و در 13 قسمت از شبکه سهند پخش می شود.

آیین های عاشورایی، عزاداری های سنتی تبریز، مقتل خوانی، روایات عاشورایی، بحث های کارشناسی با دعوت از کارشناسان حوزه و دانشگاه با محوریت انگیزه های قیام عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسی (ع)، نواهای عاشورایی از گروه همخوانی طارق، مداحی و دعوت از مداحان جوان و پیشکسوت تبریز، معرفی پیرغلامان و تجلیل از آنها آیتم های مختلف برنامه می باشند.

حمید لطفی کارگردان، علیرضا محمودی مدیرتولید، سعید حکاکی و حمید لطفی تدوین و گرافیک، بابک نوروزی کمال پورفرج و یعقوب فعال تصویربردار، مهدی لطفی راوی و حسینقلی زاده نویسنده روایات از عوامل برنامه بیر ایچیم عشق هستند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات