۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۵۰۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله راستی وفادار به نظام و انقلاب بود

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه موضوع گیری های آیت الله راستی نسبت به انقلاب قبل و بعد از آن نشانه روشن بینی و وفاداری ایشان به نظام است، گفت: آیت الله راستی، وفادار به نظام، انقلاب و ولایت فقیه بود.
محمود رجبی

آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش آیت الله راستی در حمایت از انقلاب و نهضت فکری امام خمینی(ره) پیش از انقلاب گفت: یکی از کسانی که در حمایت از امام و نهضت فکری امام و ترویج مرجعیت امام در آن زمان مؤثر بودند آیت الله راستی هستند.

وی افزود: زمانی که خاندان پهلوی قصد داشتند امام خمینی(ره) را به جرم مبارزه علیه رژیم اعدام کنند اعضای جامعه مدرسین از جمله آیت الله راستی و آیت الله میلانی به میدان آمده و با اثبات مرجعیت امام مانع از اعدام ایشان از سوی حکومت وقت شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اضافه بر این در محافل علمی به دلیل شخصیت وارسته ای که امام خمینی(ره) داشتند از مطرح شدن در این محافل خودداری می کردند هر چند که در حوزه علمیه علمیه بزرگان حوزه نسبت به شخصیت علمی امام خمینی(ره) واقف بودند با این وجود آیت الله راستی در معرفی و تثبیت شخصیت امام و دفاع از آرمان ها و ارزش هایی که امام خمینی(ره) در عرصه سیاسی و اجتماعی برای آن مبارزه می کردند، نقش بسیار مهمی داشتند.

آیت‌الله رجبی ادامه داد: زمانی که امام خمینی(ره) به نجف اشرف تبعید شد آیت الله راستی دروس خود را تعطیل کرده و با شاگردان خود برای تقویت موقعیت و تثبیت جایگاه امام خمینی(ره) بر سر درس و بحث ایشان حاضر شدند که این موضوع در تقویت جایگاه و مقام مرجعیت امام نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله راستی در بعضی از جریان های قبل از انقلاب نماینده امام خمینی(ره) بودند و هدف امام هم از گذاشتن نماینده در این جریان جلوگیری از انحراف آنها از مسیر اسلام بود، گفت: پس از اینکه آیت الله راستی احساس کردند که منافقان مسیری خلاف مسیر آرمان های انقلاب و اسلام انتخاب کردند، از جمع آنها کناره گیری کرده و مواضع خود را به صورت شفاف درباره آنها اعلام  کردند و در مورد نهضت آزادی نیز مواضع ایشان مانند امام خمینی(ره) روشن بود و این گروه را یک گروه التقاطی به لحاظ فکری می دانستند و به همین دلیل از آنها دوری کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود برای درگذشت آیت الله راستی از ایشان به عنوان وفادار به نظام و فاضل روشن بین یاد کرده اند، تصریح کرد: موضع آیت الله راستی در جریان های قبل از انقلاب و تعبید امام خمینی(ره) به نجف اشرف نشان دهنده روشن بینی ایشان نسبت به امام خمینی(ره) و نظام است.

وی تصریح کرد: هر چند که جریان های معاند به دنبال متفاوت جلوه دادن مسیر ایشان نسبت به انقلاب و امام خمینی(ره)بودند اما ایشان تا آخرین لحظه عمر خود مدافع حریم انقلاب و نظام بودند و در جلسات جامعه مدرسین بعد از انقلاب حضور داشتند.

آیت الله رجبی ادامه داد: پس از انقلاب نیز همواره در جلسات جامعه مدرسین حضور فعالی داشتند و تنها علت عدم شرکت ایشان در اواخر عمر در جلسات جامعه مدرسین بعد مکانی و کسالت و بیماری بود و ایشان هیچگاه اظهار نارضایتی نکردند و وفادار به انقلاب بودند.

وی افزود: طبعا نقش علمای برجسته حوزه در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و مقابله با جریان های انحرافی نقش برجسته ای است؛ زیرا نظام ما یک نظام اسلامی و برخاسته از حوزه است و نقش علما  در دفاع از ارزش های آرمان و انقلاب و دفاع از ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه نقشی بسیار مهم است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات