۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۷۵۰۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ضرورت ترویج فرهنگ وقف از سوی مبلغان، وقف زمینی جهت ساخت مسجد در شهرستان جیرفت، پیش بینی اعزام یک هزار طلبه به اردوهای جهادی تا پایان سال جاری و ۲۵۰۰ متر زمین در شهرستان ریگان وقف ساخت مسجد و حسینه عناوین برخی از اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در همایش آموزشی و تخصصی ویژه مبلغان اعزامی استان کرمان به برنامه های سازمان در ایام محرم از جمله بصیرت عاشورایی اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤولیت بسیار مهم و سنگینی در این ایام برعهده شما مبلغین گذاشته شده است.

وی اولین هدف از این اعزام را ترویج فرهنگ بصیرت ، شهادت طلبی و عزت خواهی با درس از سیدالشهدا برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، مدیریت و اجرای صحیح نیات استفاده از ظرفیت روحانیون و علما در اجرای امینانه نیات واقفین را نیز یکی دیگر از اهداف دانست.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۶ سعی شده بحث تبلیغ و نشر با شیوه های جدید به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام فاطمی عنوان کرد: یکی از برنامه ها در اجرای نیات واقفین ترویج فرهنگ سیره نبوی است.

وی جذب حداکثری مردم به طرف بقاع متبرکه را از فعالیت های مبلغین برشمرد و اذعان داشت: زمینه سازی و بستر مناسب برای مشارکت های مردمی در برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه باید طوری کار شود که مردم به طرف بقاع متبرکه بیایند.

فاطمی با تاکید براینکه باید تبلیغ را به سوی کیفی سازی ببریم، افزود: یکی از جاهایی که امر تبلیغ خوب صورت می گیرد این است که خروجی خوبی برای اوقاف داشته باشد.

وی تبلیغ سیره نبوی و برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات را از وظایف مهم مبلغین عنوان کرد.

حجت الاسلام قاطمی اذعان داشت: برپایی خیمه های معرفت توسط مبلغین در بقاع متبرکه، تجمع بزرگ ” لبیک یا حسین (ع) ” در روز دوشنبه دوم محرم، همایش نوجوانان حسینی چهارشنبه ۶ محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه ۸ محرم، برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان، برگزاری همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم از دیگر برنامه های این دهه است.

وی با تاکید بر اینکه اعزام مبلغ به منظور ترویج فرهنگ وقف است ، خاطرنشان کرد: مبلغین باید در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وقف زمینی جهت ساخت مسجد در شهرستان جیرفت

محمد محمدی فر سرپرست اداره اواف و امور خیریه شهرستان جیرفت از ثبت پنجمین وقف امسال این شهرستان با وقف زمین جهت ساخت مسجد خبر داد.

وی با اشاره به ثبت مورد وقف جدید در روستای دامنه شهرستان عنبرآباد گفت: واقف گرانقدر غلامرضا دوساری در اقدامی زمین خود را بمساحت 300 متر مربع وقف کرد.

محمدی فر افزود: این ملک با نیت ساخت مسجدی مزین به نام مبارک حضرت سید الشهدا ء وقف شده است و از سوی اهالی منطقه نسبت به ساخت آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 5 مورد وقف جدید در شهرستان جیرفت و عنبرآباد محقق شده است اظهار کرد: بیشتر موقوفات ثبت شده شهرستان وقف بر عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یا ساخت مسجد می باشد که با توجه به هزینه بر بودن و نبود اعتبارات لازم نیاز به همکاری خیرین گرانقدر در جهت عملیات عمرانی ساخت و ساز این موقوفات هستیم.

پیش بینی اعزام یک هزار طلبه به اردوهای جهادی تا پایان سال جاری

حجت الاسلام محسن سنجری، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه اعزام گروه های جهادی طلاب و روحانیان به مناطق محروم جنوب استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ نفر از طلاب به مناطق جنوب و شرق استان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پیش بینی اعزام بیش از یک هزار نفر از طلاب را تا پایان سال به این اردوها داریم؛ گفت: برای ایام فاطمیه ۲۰۰ نفر و برای هفته وحدت نیز این اعزام ها پیش بینی شده است ضمن اینکه بخشی از طلاب را خواهران تشکیل می دهند که هم اکنون گروه هایی از این طلبه ها را در کهنوج، جیرفت و شهداد داریم.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه طلاب داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در این اردوها شرکت می کنند؛ اظهار داشت: هدف اصلی از این اعزام ها تبیین معارف دین و در کنار آن اقدامات عمرانی است و سال گذشته روحانیان در ساخت مسجد و خانه عالم و... فعالیت کردند.

وی در پایان بیان داشت: برای دهه محرم در مجموع یکصد روحانی از حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان به مناطق جنوب استان کرمان اعزام می شوند.

حجت الاسلام علی ستوده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان از وقف 2500 متر مربع زمین با هدف ساخت مسجد و حسینیه در یکی از مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: اولین وقف امسال این شهرستان از سوی خیر گرانقدر "جهانگیر خدک" در روستای اکرم آبادثبت شد و این ملک زمینی به مساحت 2500 متر مربع است که جهت ساخت مسجد و حسینیه حضرت امیر المومنین (ع) وقف شده است.

ستوده با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و برگزاری طرح بصیرت عاشورایی سازمان اوقاف افزود: همایش شیرخوارگان حسینی و مراسم رهروان زینبی ویژه بانوان شهرستان در مرکز فرهنگی و مذهبی بخش کوهشاه این شهرستان برگزار می شود./۹۷۰۹/پ204/ب1

ارسال نظرات