۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۵۰۳
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا:

هیأت مذهبی محل آموزش دین و ارتقای تفکر انقلابی است

مدبر عامل بنیاد بین المللی امام رضا با اشاره به تاسیس مجمع خیرین فرهنگ رضوی، گفت: هیات محل آموزش دین و ارتقای تفکر انقلابی است.
شیخ، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از  خبرگزاری رضوی، اکبر شیخ در همایش روسای هیات مذهبی که ظهر امروز در محل اتاق جلسات بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اثری ماندگار است و نسل و به نسل می چرخد و تاریخی می شود که از سوی مردم انجام می شود، بیان کرد: هر جا مردم کاری را دست گرفتند این عامل خود به خود به فرهنگ تبدیل می شود. کار بزرگی که شما هیات مذهبی انجام می دهید نشات گرفته از دین است و با روحیه انقلابی و جهادی هیت ها را مدیریت می کنید.

وی با اشاره به اینکه هیات محل آموزش دین و ارتقای تفکر انقلابی، دینی و ولایی است، اظهارکرد: مسجد و هیات ها میزبان همه اقشار جامعه هستند و همه افراد در زیر چتر هیات ها حاضر می شوند، هرگاه شاهد حضور همه اقشار در هیات ها بودید بدانید برنامه ریزی صحیحی جهت جذب مردم به خانه امام حسین(ع) داشته اید و باید سلایق فردی و شخصی را در این زمینه کم کنید.

شیخ با بیان اینکه برای اولین بار علمای اهل سنت سراسر کشور در جشنواره امام رضا(ع) حضور داشتند، ادامه داد: یکی از علمای اهل سنت در مصاحبه با خبرگزاری رضوی گفته است: «خوشحالیم که برنامه ریزان این جشنواره به این نتیجه رسیده اند که ما اهل سنت هم امام رضا(ع) را دوست داریم و مارا به این جشنواره بزرگ دعوت کردند».

جوان گرایی در هیات ها باید فراگیر شود
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: هیات داری حوصله وصبر مسؤولان ان را می طلبد، جوان گرایی باید در هیات ها فراگیر شود اگر هر یک از ما تجربیات خود را به تعدادی از جوانان آموزش دهیم بعدا سکان را به آن ها می سپاریم.

وی با اشاره به این که بنیاد امام رضا (ع) در کمیته های مختلف در جشنواره امام رضا(ع) از حضور و همکاری جوانان بسیار استفاده کرده است، گفت: در این جشنواره ۸۰۰ میهمان داخلی و خارجی حضور داشتند و جوانان عهده دار کمیته نمایندگان مجلس بین ۱۸ تا ۲۰ سال داشتند.

شیخ با اشاره به اینکه از فرصت های پیش رو باید استفاده کنیم، بیان کرد: سطح اداره یک هیات از دانشگاه ها هم برتر است و مکتب امام حسین(ع) قطعا انسان ساز است و در فرد تحول ایجاد می کند، راه نجات بشریت در این فضای آلوده امروزی تمسک جستن به ائمه اطهار است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام نقشه راه را برای ما مشخص کردند، گفت: راه نجات بشریت دو مورد است که اولی قرآن و دومی ائمه اطهار است و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

هیات مذهبی برای تربیت افراد انقلابی به مثابه دانشگاه است
وی خطاب به جمع حاضر تاکید کرد: هیات مذهبی برای تربیت افراد انقلابی به مثابه دانشگاه است که شما در اصل دانشگاه هایی که در آن همه اقشار جامعه حضور دارند را اداره می کنید و مدیریت کردن این هیات ها توفیق می خواهد و ان شاءالله شما با تلاش های روز افزون مورد عنایت امام حسین (ع) قرار گرفته اید.

شیخ با تاکید مجدد به مسأله جوان گرایی در هیات های مذهبی و بنیاد ملی امام رضا(ع)، ادامه داد: این عامل در هیات ها باید قطعا مورد توجه شما قرار گیرد، یکی از محاسن جوان گرایی ورود همین فرزندان هیات به دانشگاه است که بعدا اداره کشور را برعهده گیرند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اگر دیدگاه مسئولین در اداره کشور ولایی، انقلابی و جهادی و بر اساس دین نباشد مسلما اداره آن کشور با شکست همراه خواهد بود، ادامه داد: به شما پیشنهاد می کنم اگر از فرزندان هیات کسی به دانشگاه رفت و فارغ التحصیل شد حتما در مسجد از او تجلیل کنید ولو در حد پنج صلوات که برکت همه چیز است.

وی به ایجاد انگیزه و شوق در جوانان هیاتی از سوی روسای آن هیات که به مراتب باارزش تر از تشویق پدران و مادران آنان است اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم به مسأله حضور جوانان تاکید کردند و گفتند باید به آن ها بها دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به شروع خوب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت، افزود: امیدواریم این حرکت ارزشمند در طول سال تقویت شود و در همه مراسم ها اسم امام رضا(ع) برده شود و از برکت نام این امام هشتم بهره مند شویم.

تاسیس مجمع خیرین فرهنگ رضوی در استان ها
شیخ با اشاره به اینکه در برنامه های جدید بنیاد از حضور و توان هیات مذهبی بیشتر بهره می گیریم، ادامه داد: ماندگاری که در هیات مذهبی هست قطعا در کارهای دیگر نیست و هرکسی اعم از شیعه و سنی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند زیر سایه امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی جدید ستاد جشنواره های استانی ستادی مرکب از همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی ایجاد می کنیم چرا که در حال حاضر جای خالی سازمان تبلیغات اسلامی در جشنواره امام رضا(ع) حس می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: دومین کاری که در دستور کار قرار دارد در هر استان مجمع خیرین فرهنگ رضوی تاسیس خواهیم کرد، در مشهد این عمل انجام شده که طی یک ماه ۵ جلسه با خیرین برگزار شده است و هدف ما از برگزاری این جلسات این است که در برنامه ریزی های فرهنگی و دینی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

شیخ با اشاره به اینکه در استان نیازمند کار فرهنگی علمی هستیم، افزود: اگر مجمع خیرین رضوی پا بگیرد بسیاری از مشکلات موجود از سر راه ما برداشته می شود، این فعالیتی ماندگار است و ما تلاش داریم استان به استان این فرهنگ را گسترش دهیم، از هیات های مذهبی انتظار داریم همچنان بهتر از گذشته برای امام رضا(ع) فعالیت خود را بیشتر کنند و باید انتظارات مردمی که به مسجد مراجعه می کنند را براورده کنید. من یقین دارم با حرکت جمعی این مهم صورت می گیرد که ان شاءالله در آینده ای نزدیک گزارش جامعی از عرایز امروز بنده خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه حتما باید رئیس ستاد استانی استاندار، قائم مقام این ستاد رییس برنامه و بودجه و دبیر آن باید مدیر کل باشد، خاطرنشان کرد: وقتی این مسؤولان وارد این عرصه می شوند با مشاهده ی نیازها خیلی راحت می تواند تامین اعتبار کنند./۹۷۰۵/پ204/ب1

ارسال نظرات