۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۲۷۵۰۱
آیت الله عبداللهی:

دغدغه جدی آیت‌الله راستی تثبیت مواضع امام و رهبری بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی در تثبیت مواضع امام راحل و پس از ایشان برای تثبیت مواضع مقام معظم رهبری دغدغه بسیار زیادی داشت.
آیت الله محمود عبداللهی

آیتالله محمود عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت رحلت آیت الله راستی کاشانی به بیان سوابق انقلابی و مبارزاتی وی در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن پرداخت و نقش مؤثر این استاد برجسته حوزه را در تثبیت مواضع امام راحل و همراهی با مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه آیت الله راستی کاشانی از اساتید با سابقه حوزه بودند که مدتی را در نجف و حوزه علمیه نجف مستقر شدند و در کنار تدریس دروس جاریه، استاد اخلاق نیز بودند، گفت: وقتی مرحوم امام از ترکیه به نجف تبعید شدند، آیت الله راستی کاشانی از چهره های مؤثر نجف بود که در استقبال و همراهی ایشان نقش مهمی داشتند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تلاش آیت الله راستی کاشانی را در همراهی امام راحل قابل توجه خواند و نقش این عالم ربانی را در توجه دادن حوزه به جایگاه امام، حمایت و حضور در درس و بیت ایشان و انتقال سخنرانی های بنیانگذار انقلاب به طلاب و مردم بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله راستی کاشانی پس از انقلاب از نجف به ایران عزیمت کردند و از شخصیت های بودند که نقش مؤثری در همراهی با انقلاب، نظام و تقویت مبانی و مواضع امام(ره) داشتند، اظهار داشت: امام راحل اعتماد خاصی به ایشان داشتند و تأیید رساله ها و مکتوبات امام به ایشان واگذار می شد.

آیت الله عبداللهی خاطرنشان کرد: وقتی اختلاف نظرهایی در برخی از گروه های سیاسی پیش می آمد، آیت الله راستی از طرف امام مرجع و ملجأ قرار گرفتند و محور بودند و در آن اختلاف نظرها، نظر ایشان مشکل گشا بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به زندگی ساده و بی آلایش آیت الله راستی کاشانی یادآور شد: ایشان مانند خود امام از یک زندگی ساده و بی آلایش برخوردار بودند، در فعالیت های مبارزاتی  وابسته به عناوین مادی نبودند و ساده زیستی وسیله ای برای جذب افراد به ایشان بود.

وی در ادامه از رهبری، مبانی اسلام و مردم به عنوان سه رکن انقلاب اسلامی نام برد و با بیان اینکه مدیریت انقلاب به شخص خاصی متوقف نمی شود، تصریح کرد: چون مدیریت نظام با حمایت های خواص، علما و همراهی شخصیت های برجسته صورت می گیرد، در آرامش، جذب و توجه عموم مردم مؤثر است.

آیت الله عبداللهی گفت: مرحوم آیت الله راستی کاشانی در تثبیت مواضع امام راحل و پس از ایشان در تثبیت مواضع مقام معظم رهبری دغدغه بسیار زیادی داشتند و تا زمانی که می توانستند در این زمینه فعالیت داشته باشند، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند./920/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات