۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۷۴۹۴
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان:

کلنگ زنی کتابخانه کوی علوی اهواز به زودی آغاز می شود

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: به کمک استانداری اعتبار خاص خریداری قطعه زمین برای تأسیس کتابخانه کوی علوی اهواز اختصاص یافت که آیین کلنگ زنی آن به زودی آغاز می شود.
منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان، در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید رجایی که دیروز در سالن اجتماعات این کتابخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع)، دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها علیه جهالت و نادانی صورت گرفته است، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه عنصر آگاهی بخشی و غلیه بر جهالت است و برای نسل امروزی ما که با جنگ آشنایی ندارند این نهاد بهترین مکان برای درک و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه سه راهبرد کلی برای کتابخانه های استان مدنظر قرار گرفته است، افزود: شاداب سازی فضای کتابخانه ای نخستین راهبرد ما در دوره مدیریت است که در این باره متأسفانه کتابخانه ها بی بهره از چنین محیطی هستند و چه بسا دل زدگی مراجعه کنندگان را به همراه داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به بازسازی کتابخانه آیت الله خامنه ای سپیدار اهواز در دو ماه گذشته ابراز داشت: شاداب سازی فضای کتابخانه ها را در کنار بازسازی و توسعه فضای کتابخانه ها پی می گیریم.

کوهی رستمی با بیان اینکه فضای کتاب و کتابخوانی در استان مناسب نیست، گفت: شاخص کتاب، زیربنا و مساحت کتابخانه ها و اعضا نامطلوب است و از همه مهمتر در مناطق پرجمعیت شهر اهواز فاقد کتابخانه هستیم هر چند که برای جبران این کاستی ها در هفته دولت کتابخانه ای را در منطقه غیزانیه افتتاح کردیم.

وی با اشاره اینکه در هر کدام از مناطق محروم ملاشیه و منبع آب در حال ساخت کتابخانه هستیم، تصریح کرد: هر کدام از کتابخانه ها با مساحت 750 مترمربع، 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در سال آینده به بهره برداری می رسند و معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری قول داد که بحث تجهیزات و منابع از ردیف بودجه تخصیص یابد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه کتابخانه دیگری در کوی علوی اهواز افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: به کمک استانداری اعتبار خاصی برای خریداری قطعه زمین اختصاص یافت که آیین کلنگ زنی آن به زودی آغاز می شود.

این مقام مسؤول گفت: اجرای برنامه های محتوایی در سطح کتابخانه ها سومین راهبرد برای جذب اعضا و ارتقا سطح مطالعه در استان است که در این باره کتابخانه ها باید به یک مرکز اجتماعی ـ فرهنگی تبدیل شوند و به حوزه کودک و خانواده توجه ویژه ای صورت گیرد./9456/پ202/ش

ارسال نظرات