۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۴۹۱

دستور کار جلسات علنی مجلس اعلام شد

برنامه کاری مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی و در هفته اول پاییز سال جاری اعلام شد.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، برنامه کاری مجلس شورای اسلامی در اولین هفته مهرماه برای جلسات علنی خانه ملت اعلام شد.

دستور کار جلسات علنی پارلمان به شرح ذیل است:

تقاضای استرداد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در  صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامی(به شماره چاپ 9) (در اجرای ماده (138) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) نیز در دستور هفته جاری قرار دارد.

انتخاب ناظرین درمجامع و شوراها مطابق فهرست ذیل:

انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت آشنایی با بانکداری اسلامی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در شورای فقهی (در اجرای ماده (16) قانون برنامه ششم توسعه مصوب 21/12/1395

مستندات و سوابق قانونی انتخاب ناظرین

ماده (16) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  (1396-1400) مصوب 21/12/1395

ماده 16- برای حصول اطمینان از اجرای صحیح عملیات بانکی بدون ربا در نظام بانکی کشور و جهت نظارت بر عملکرد نظام بانکی و اظهار نظر نسبت به رویه ها و ابزارهای رایج، شیوه های عملیاتی، دستورالعمل ها، بخشنامه ها، چهارچوب قراردادها و نحوه اجرای آنها از جهت انطباق با موازین فقه اسلامی، شورای فقهی در بانک مرکزی با ترکیب زیر تشکیل می شود:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان.

گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی.

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری.

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق.

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی./۸۵۶/۲۰۲/ح

ارسال نظرات