۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۴۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اعتماد و امید مردم مهم‌ترین سرمایه مؤسسات قرآنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: سرمایه اصلی مؤسسات قرآنی و دینی امید و اعتمادی است که مردم به این‌گونه مراکز دارند و این اصلی‌ترین سرمایه دنیوی و اخروی فعالان قرآنی و فرهنگی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره مؤسسات قرآنی استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس بسیاری از مفاهیم دینی و فرهنگی ما تبیین شد و روحیه عشق به قرآن و اهل‌بیت (ع) تجلی یافت.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس با تأسی از قرآن و اهل‌بیت(ع) فرهنگ ایثار و شهادت را آموختند و نهال انقلاب را مستحکم کردند، افزود: جبهه‌ها میدان ظهور ایمان، اخلاق و ایثار بود که از مکتب قرآن و امام حسین (ع) نشأت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن جامعه دینی را در برابر تهاجمات بیگانگان بیمه می‌کند و رمز مصونیت در برابر شر دشمنان، نزدیک شدن به قرآن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان کرد: قرآن هم شفا و هم رحمت است و با استفاده از آموزه‌های قرآن می‌توان به‌مراتب بالا و قله‌های کمال رسید.

وی همچنین تأکید کرد: قرآن داروخانه‌ای است که دردهای بشریت را درمان می‌کند و مرکزی برای انرژی‌زایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی افزود: به برکت قرآن، مؤسسات قرآنی خوبی در جامعه در حال فعالیت هستند و هرچند با مهری مسؤولان مواجه‌اند؛ اما با پشتوانه توکل بر خدا و قرآن از فعالیت باز نمی‌ایستند.

وی اضافه کرد: ما هرچه داریم از قرآن و اهل‌بیت (ع) داریم و مسؤولان باید به اختصاص بودجه‌های مناسب به امر ترویج آموزه‌های قران در جامعه دینی توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان هنگام تقسیم بودجه‌ها باید به دور از سیاست زدگی، برای تقسیم بودجه‌ها به نفع فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: مؤسسات قرآنی منشأ برکات زیادی برای خانواده‌ها هستند و می‌توانند بسیاری از دغدغه‌های والدین را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به مدیران مؤسسات قرآنی گفت: سرمایه اصلی مؤسسات قرآنی و دیگر مراکز فرهنگی امیدی است که مردم به این‌گونه مراکز دارند و این اصلی‌ترین سرمایه دنیوی و اخروی فعالان قرآنی و فرهنگی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات