۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۴۸۵
همزمان با آغاز محرم؛

۳ هزار امامزاده کشور مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کل کشور متولیان ۳ هزار امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی خواهند بود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور از آغاز طرح بصیرت عاشورایی از سی‌‌ویکم شهریور خبر داد و اظهار کرد: این طرح از اولویت ویژه‌‌ای برخوردار است و طولانی‌‌ترین و متنوع‌‌ترین طرح سازمان اوقاف می‌‌باشد که تا 28 آبان به طول خواهد انجامید.

وی افزود: در کل کشور متولیان 3 هزار امامزاد مجری طرح خواهند بود و حدود 400 امامزاده نیز ویژه‌‌ برنامه‌‌های لبیک یا حسین و رهروان زینبیه را اجرا می‌‌کنند.

معاون اداره کل فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور با بیان اینکه سال قبل استقبال از طرح‌‌های اوقاف خیلی زیاد بود، خاطرنشان ساخت: از محل نذورات و نیات واقفان 10 میلیون پرس غذا در بین مردم پخش شد که این نشان از گستردگی جمعیت هدف دارد.

وی توضیح داد: بیش از 30 درصد نیات واقفان برای عزاداری است که بعضاً در تحقق این امر شاهد اسراف‌‌هایی نیز هستیم، لذا برای جلوگیری از ریخت و پاش با صدور بخش‌‌نامه‌‌ای نیات قابل انطباق با کارهای فرهنگی را استخراج می‌‌کنیم و در این راستا نیز 5 هزار و 700 روحانی به مناطق مختلف اعزام شدند.

حجت‌‌الاسلام مشهوری به ویژه برنامه‌‌های اوقاف در ایام محرم و اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سال قبل 1500 روحانی به عراق و مناطق مرزی اعزام شدند که 250 تن از آنان مسلط به زبان‌‌های خارجه بودند، امسال نیز علاوه بر اعزام مبلغ دینی، موکب‌‌هایی خواهیم داشت که خدمات فرهنگی به زوار ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به ایجاد 218 وقف جدید در طرح بصیرت عاشورایی سال 95، از تشکیل انجمن یاوران وقف برای احصاء نیازها و شناسایی خیرین جهت ایجاد وقف در ایام محرم و صفر خبر داد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات