۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۲۷۴۷۶
حجت الاسلام خدری:

تولید فکر از وظایف حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یکی از وظایف حوزه های علمیه را تولید فکر برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلابی است که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده، به همین دلیل نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.
حجت الاسلام خدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری پیش از ظهر امروز در نشست با معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه کار اداری پژوهشی نوپا است، گفت: هرچند که در حوزه کارهای پژوهشی زیادی شده اما این کارها از باب علاقه خود فرد به تحقیق بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: وقتی پژوهش علما را می بینیم متوجه می شویم که کارهای بسیاری انجام شده است اما در حال حاضر در حوزه های علمیه کمتر به امر پژوهش بها داده می شود.

وی بیان داشت: طلبه امروز به سمت نویسندگی و کار تحقیقاتی نمی رود و طبیعتاً وقتی به این سمت گرایش پیدا نکند دغدغه ای هم برای انجام فعالیت های پژوهشی ندارد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در آیات قرآن بر تدبر، تفکر، پرهیز از عملی با وجود و پرهیز از ظنون تاکید شده است ابراز داشت: همه اینها به پژوهش مرتبط است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اساسی ترین کاری که امروز بر عهده حوزه علمیه است تولید فکر است» گفت: باید تبیین دقیق معارف اسلامی به صورت تحکیمی برای مردم صورت گیرد و اگر این مطالب به صورت عمیق بیان نشود قطعاً مردم نخواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: در عرصه پژوهش نیاز است کار خودجوش، جهادی و به صورت آتش به اختیار در حوزه های علمیه انجام شود تا سبب تحول در این عرصه شود.

امام جمعه چغادک یکی از وظایف حوزه های علمیه را تولید فکر برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما پاسداری از انقلابی است که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده، به همین دلیل نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

حجت الاسلام خدری از تولید فکر به عنوان سوخت انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: این سوخت باید از سوی طلاب ایجاد شود؛ برای رسیدن به تمدن اسلامی که خواسته مقام معظم رهبری است نیاز است تولید فکر و پرورش انسان صورت گیرد و هر دو مورد بر عهده حوزه های علمیه است./833/پ202/ب1

ارسال نظرات