۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۴۷۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وابستگی علمی به غرب منجر به وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران بر تولید علم برای تولید ثروت سفارش کرده‌اند، گفت: وابستگی علمی به کشورهای غربی منجر به وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان کلکته چی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت تعلیم و تربیت به قدری از دیدگاه مبانی اسلام مورد توجه قرار گرفته که رسول اکرم(ص) می فرماید؛ اگر علم در دورترین نقاط عالم نیز باشد، برای فراگیری آن بکوشید.

وی با اشاره به این‌که اسلام بر ارتقای دانش و دانایی در میان مسلمانان سفارش اکید دارد، خاطرنشان کرد: وابستگی علمی به کشورهای غربی منجر به وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز می شود، اگر با خودباوری و تکیه بر هوش جوانان ایرانی در تولید علم همت کنیم؛ به یقین تعالی و پیشرفت نظام دور از انتظار نخواهد بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز بر تولید علم برای تولید ثروت سفارش کرده‌اند، افزود: موفقیت جوانان ایرانی در المپیادهای مختلف علمی در سطح بین المللی نشان می دهد، که ظرفیت برای پیشرفت وجود دارد، چنانکه امروز در دانش هسته ای، نانوفناوری و تکنولوژِی‌های روز و مدرن جوانان ایرانی توانسته‌اند به توفیقات ارزشمند نائل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به جوانان امیدهای آینده کشور هستند، گفت: متأسفانه برخی از والدین از پیشرفت تحصیلی فرزندان، مسائل تربیتی و آموزشی فرزندان خود غافل هستند، باید دانست که لازمه آموزش و پرورش پویا ارتباط مستمر میان اولیا و مربیان است، در حقیقت نباید ارتباط بین خانه و مدرسه قطع شود.

وی با بیان این‌که تحصیل، تهذیب و ورزش سه توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشور است، گفت: درخشش ایران اسلامی در عرصه های بین المللی به برکت جوانان تحصیل کرده و مهذب است، در این میان نقش معلمان در فعلیت بخشیدن به استعدادهای دانش آموزان بسیار اثرگذار می باشد.

همچنین سعید شبستری خیابانی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امنیت کنونی کشور مرهون ایثار، رشادت و فداکاری شهدای والامقام، رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی است، باید قدر امنیت امروز ایران اسلامی را دانست و در مسیر ولایت گام برداشت.

وی بر لزوم تربیت اخلاقی دانش آموزان در کنار علم آموزی تاکید کرد و افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی راهش را با صلابت و افتخار ادامه می دهد به برکت جوانان خلاق و فعال است، جوانانی که در نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی و هسته ای فعال هستند و افتخاری ارزشمند برای نظام محسوب می شوند.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با ارایه گزارشی از پروژه آغاز تحصیلی در استان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید حدود 718 هزار دانش آموز در استان آذربایجان شرقی در قالب 36 هزار کلاس درس و هشت هزار آموزشگاه ساماندهی شده اند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات