۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۲۷۴۶۴
خباز:

سیره امام حسین برترین الگوی زندگی اسلامی است

استاندار سمنان گفت: حسین(ع) آموزگار شهامت و شهادت است و دانش آموزان ما باید از این اسوه و الگوی زندگی اسلامی، درس بگیرند.
استاندار سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، محمدرضا خباز صبح شنبه در آیین زنگ مهر، ویژه آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه هاجر سمنان، با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید و ماه محرم همچنین هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امروز زمانی است که ما باید از امام حسین(ع) آموزگار شهامت و شهادت، که درس استقامت را به ما آموخت، به مثابه یک الگوی بزرگ در زندگی یاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و همچنین با بیان اینکه این فریضه مهم دینی آنقدر اهمیت دارد که امام حسین (ع) باید در این راه شهید شود، افزود: اگر ما در جامعه امر نامناسب را ببینیم و از خود حساسیت نشان ندهیم، این مهم با فرهنگ حسینی مغایرت دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه کار ما معلمی است و همیشه باید مانند امام حسین(ع) هدایتگر و تربیت انگیز باشیم، ابراز کرد: مکتب حسینی مکتب انسانی سازی است از این رو باید به آن توجه ویژه ای داشت بنابراین سبک زندگی مد نظر دانش آموزان باشد.

خباز در دیگر بخش سخنان خود، با بیان اینکه ما تصور می کنیم که همیشه سینه مردها آماج تیرهای دشمن هستند و از وجود بانوان که در این صحنه دلاوری و جان فشانی کردند، غافل هستیم، بیان کرد: توفیق جهاد از جانب خدا است و جنسیت نمی‌شناسد.

وی درباره معلمان نیز، بیان کرد: دانش آموزان امروز، مدیران فردای کشور هستند و باید آن‌ها را از امروز برای مسؤولیت پذیری آماده کنیم که این امر درست همان نقطه عطف رسالت معلمان محسوب می شود.

استاندار سمنان در ادامه سخنان خود همچنین پرسش مهر سال تحصیلی جدید را نیز مطرح کرد و افزود: در محیط مدرسه چه کنیم تا به افکار دیگران احترام بگذاریم و اخلاق را در مدارس تمرین کنیم؟

گفتنی است، پیش از این مراسم خباز از نمایشگاه دفاع مقدس مدرسه دخترانه هاجر نیز دیدار کرد. بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز استان سمنان از امروز در پنج هزار و ۲۰۰ کلاس درس حاضر می شوند./977/د103/ب1

ارسال نظرات