۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۷۴۳۱

یکی از علمای اهل تسنن عراق خواستار لغو همه‎‎پرسی کردستان شد

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد که رییس اقلیم کردستان باید همه پرسی برای استقلال اقلیم را لغو کند.
شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق در نشست خبری مشترک با یحی الناصری استاندار ذی قار گفت: ملت عراق به ویژه مردم استان ذی قار برای آزادی موصل از چنگال داعش، جلوگیری از تقسیم این کشور و حفظ وحدت ملی با تروریسم به مبارزه برخواستند.

وی اجرای طرح همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را ضربه‎ای به وحدت ملی این کشور دانست و افزود: سران اقلیم کردستان باید از این طرح عقب نشینی کنند. اقشار و طوائف مختلف در پارلمان عراق نماینده دارند که این مساله نشان دهنده دموکراسی موجود در عراق است. این پارلمان همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را غیر قانونی تشخیص داد و آن را محکوم کرد.

شیخ خالد الملا بر ضرورت پاکسازی کامل اراضی عراق از لوث تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: دوران پساداعش باید به آبادانی و بازسازی استان‎ها و شهرهای مختلف عراق که به علت حضور داعش آسیب دیده‎اند، اختصاص داشته باشد.

وی ادامه داد: خطیبان و سخنرانان همه مذاهب و ادیان عراق باید طی ماه محرم الحرام در سایه پیروزی‎های نیروهای امنیتی و اعضای بسیج مردمی بر جریان تروریستی داعش، توجه ویژه‎ای بر حفظ وحدت ملی داشته باشند.

این عالم اهل تسنن در پایان از مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان خواست که به اراده و نمایندگان مردم در پارلمان عراق احترام بگذارد و در اجرای طرح همه پرسی تجدید نظر کند./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات