۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۲۷۴۲۸

یکی از علمای عراق بر لزوم اصلاح سازمان‎ ملل متحد تاکید کرد

یکی از علمای عراق خاطرنشان کرد که اگر سازمان ملل متحد اصلاح شود بسیاری از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.
آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی پیامی خواستار اصلاح سازمان ملل متحد شد و بیان داشت: اگر سازمان ملل متحد اصلاح شود می‎تواند به مسؤولیت و وظایف خود عمل کند.

وی افزود: بحران شبه جزیره کره مانند بحران خاورمیانه از پیامدهای جنگ جهانی دوم است به طوری که سلامت و صلح جهانی را تهدید کرده و مشکلات بسیاری نظیر گسترش تروریسم را به وجود آورده است.

این عالم عراقی تصریح کرد: نمی‎توان دستگاه‎های مختلف سازمان‎های بین المللی را مسؤول عدم حل مشکلات جهان و جنگ‎های بیهوده مانند یمن دانست. سازمان ملل بر اساس توازن قوا تاسیس شد که این مساله اقدامی بسیاری نیکو و مفید است اما کافی نیست. اندیشمندان و متفکران جهان باید برای اضافه کردن مبانی دیگر به این سازمان دست به کار شوند.

وی تاکید کرد که سازمان‎های بین المللی باید از توانایی ایمانی مردم به ویژه در زمان‎های که به طور مستقیم با زندگی آنان سرکار دارد نظیر طوفان‎های سه گانه اخیر که دریای کارائیب و آمریکا را درنوردید، در جهت حل مشکلات جهان بهره ببرند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه علمای دین باید به وظایف خود در قبال مواجهه با تروریسم عمل کنند، تصریح کرد: اصلاح مشکلات آب و هوا، حل بحران‎های موجود میان مردم و مقابله با گسترش سلاح کشتار جمعی از دیگر وظایف علمای دین محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: سازمان‎‎های بین المللی به وظایف خود در سال 2003 میلادی به خوبی عمل نکردند که منجر به اشغال عراق و مشکلات فجیع ناشی از آن شد. اصرار سران اقلیم کردستان برای برگزاری همه‎پرسی یکی از این مشکلات است./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات