۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۴۲۶
چند خبر کوتاه سیاسی؛

وزارت دفاع با تمام توان به‌ دنبال افزایش قدرت دفاعی و شکستن سد تمامی تحریم‌ها است

وزارت دفاع با تمام توان به‌ دنبال افزایش قدرت دفاعی و شکستن سد تمامی تحریم‌ها است، جای خالی نظارت و کنترل بر خیریه‌ها و سخنان وقیحانه ترامپ خوی استکباری دولت جنایتکار آمریکا را نشان داد عناوین برخی اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای با گرامیداشت 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس؛ اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی بی‌نظیر ایران اسلامی را مرهون درس آموزی های هوشمندانه نیروهای مسلح از تجربه گران سنگ 8 سال دفاع مقدس دانست.

در این بیانیه آمده است: 31شهریورماه 59 هرچند سرآغاز تهاجم وحشیانه و نیابتی رژیم بعثی صدام برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی قرار گرفت، اما در تاریخ کشورمان به نقطه شکوفایی و درخشندگی عزم و اراده ملی و همه جانبه ملت ایران برای مقاومت و پایداری برابر نقشه شیطانی نظام سلطه و استکبار جهانی تبدیل شد.

دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی از پایمردی‌ها و جانفشانی‌های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی پیر و مرادشان سپردند و با سلاح ایمان و بصیرت رویای شکست ناپذیری قدرت‌های بزرگ و ایادی منطقه‌ای آنان را برای همیشه باطل کردند.

دفاع مقدس، تبلور وحدت، مقاومت و اراده ملت مومن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است‌ و همان‌ طور که مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا فرموند جنگ هشت ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمی‌شدند، در بین ملت بروز نمی‌کردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ حماسه،‌ ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد و در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‌طلبانه ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی فروزان خواهد ماند.

مقاومتی که شکل گرفته و برخاسته از روح وحدت و ایمان و هدایت‏های رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود که باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت جهان‌گیر شد.

عینیت تفکر و روحیه بسیجی و خودباوری و ابتکار عمل درپشتیبانی  همه جانبه از جبهه و جنگ با تکیه بر دانش و اراده ملی در راستای تشکیل صنعت بومی دفاعی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور از رهگذر طراحی و تولید سامانه‌ها و تجهیزات دفاع محور در حوزه‌های مختلف جنگ زمینی، هوایی، صنایع الکترونیک، دریایی، هوافضا و موشکی و عبور سرافرازانه صنعت دفاعی کشور از حصار تحریم‌های ظالمانه و نیل به قله‌های رفیع پیشرفت و اقتدار در تقویت توان دفاعی و قدرت بازدارندگی در کنار نشر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و شهادت در عمق جغرافیای منطقه از جمله پیامدهای الهام‌بخش و برجسته دفاع مقدس فرزندان ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و عاشورا قلمداد می‌شود.

تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) و یاران باوفایش تداعی بخش یاد و خاطره جانفشانی و از خود گذشتگی های بزرگ مردان و زنانی است که به حق با تأسی از امام و مولای خویش جان گرانمایه خود را در طبق اخلاص نهاده و صحنه هایی عاشورایی را در عرصه های مختلف دفاعی خلق نمودند.

به گواه تاریخ نماد بصیرت و وفاداری حضرت ابالفضل العباس (‌ع)، صبر و متانت زینبی (ع)، خلق و خوی و شهامت حضرت علی اکبری (ع) و عزت و صلابت حسینی (ع) در آن دوران طلایی و شکوهمند متبلور و به اوج رسید و به جا پیر و مرادمان فرمود که جوانان و ایثارگران ما فقط با یاران سیدالشهدا (ع) قابل قیاس خواهند بود.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیر فرزانه و ملازم دلدادگان شهیدش در بهشت برین و همچنین رشادت های طلایه داران حفظ آزادی، شرف و عزت این مرز و بوم و ارج نهادن بر تلاش های متخصصان متعهد صنعت دفاعی که در عین گمنامی و اخلاص حماسه های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند و با تقدیم بیش از هزار رزمنده لاله گلگون و سه وزیر شهید گرانقدر به شجره طیبه انقلاب اسلامی است نام خویش را دفتر زرین این شکوه ثبت کردند؛ افتخار دارد تحت زعامت داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) همچون دوران دفاع مقدس تمامی همت و مساعی خود را جهت ارتقاء و افزایش قدرت و توان دفاعی و به کارگیری دانش روز و شکستن سد تمامی تحریم های ظالمانه با دستان با کفایت جوانان غیور میهن اسلامی به کار‌گیرد و با تیزبینی و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده انقلاب را رصد و آنان را خنثی کند.

فتاح مطرح کرد؛

جای خالی نظارت و کنترل بر خیریه‌ها/ لزوم تعیین متولی نظارت بر خیریه‌ها توسط مجلس

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با نهادهای وابسته و اداری همانند بهزیستی موازی‌کاری ندارد، اظهار داشت: کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کاملاً با نهادهای دیگر حمایتی همانند بهزیستی هماهنگ بوده و اسامی هر ماه به دولت ارائه می‌شود تا روی هم قرار گیرد، البته در ابتدا تداخل‌هایی وجود داشت که این اسامی استخراج شد و اکنون موازی‌کاری وجود ندارد و مسائل کاملاً شفاف است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ثبت‌احوال ارتباطاتی از لحاظ آماری برقرار کرده است، افزود: هر فوت و یا هر ازدواجی صورت گیرد، یا ازدواج مجدد زن سرپرست خانوار به کمیته امداد اعلام می‌شود و این موارد در نظر گرفته می‌شود، لذا موازی‌کاری منتفی است، چرا که سیستم الکترونیکی بوده و دستی نیست که خطای انسانی رخ دهد.

*تداخل و موازی‌کاری با سازمان تأمین اجتماعی برطرف شده است

فتاح با بیان اینکه تداخل و موازی‌کاری با سازمان تأمین اجتماعی برطرف شده است، تصریح کرد: تنها خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها هستند که نمی‌توان جلوی آنها را گرفت، چرا که سازمان‌های مردمی هستند، البته خیریه‌هایی که در وسعت ملی فعالیت می‌کنند با کمیته امداد همکار هستند و بدون کمیته امداد نمی‌توانند فعالیت کنند چرا که شعبه ندارند و اگر بخواهند دفتر احداث کنند، هزینه‌شان بالا می‌رود.

وی یادآور شد: این خیریه‌ها اطلاعات‌شان را از کمیته امداد دریافت می‌کنند و اگر در هر استانی همانند جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کنند، اسامی ایتام و زنان سرپرست خانوار به آنها ارائه می‌شود و این خیریه‌ها آنها را تحت پوشش قرار می‌دهند، لذا تداخل وجود ندارد و هدایت آمار با کمیته امداد است.

*درآمد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پایین است

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه درآمد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پایین است، افزود: بر این اساس گفته می‌شود که سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به این خانواده‌ها کمک کنند و نمی‌توان اسم آن را موازی‌کاری گذاشت چرا که اگر  این نهادها نیز کمک کنند مشخص نیست که خانواده‌ها به چه میزان توانمندی اقتصادی دست می‌یابند.

وی ادامه داد: از نظر کمیته امداد امام‌خمینی (ره) اگر همه کمک کنند، وضعیت بر خانواده‌ها به گونه‌ای بوده که جای دوری نمی‌رود، چرا که کمیته امداد به میزانی کمک نمی‌کند که به دیگران بگوید شما کمک نکنید، زمانی کمک‌های کمیته امداد به میزان کافی بوده و کفایت می‌کند، اما در حال حاضر نمی‌توانیم  این را بگوییم هر کسی می‌تواند کمک کند.

*چرا نباید اجازه ایفای نقش به سازمان‌های مردم‌نهاد داده شود

فتاح با بیان اینکه در سیستم اداری کشور به این رسیده‌ایم که نباید سیستم متصدی باشیم، اظهار داشت: باید اجازه داد مردم به میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند و اگر مردم به میدان آمدند نباید گفت این اقدام را انجام بده یا انجام نده چرا که سازمان‌های مردمی خود کار خود را بلد هستند و اداری کار نمی‌کنند و داوطلبانه کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد اموال خود را برای کمک آورده‌اند، اما کمیته امداد از دولت و مردم منابع دریافت و پرداخت می‌کند، لذا چرا نباید اجازه ایفای نقش به سازمان‌های مردم‌نهاد داده شود.

*توسعه خیریه‌ها را نباید محدود کرد

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه توسعه خیریه‌ها را نباید محدود کرد اما این خیریه‌ها باید کنترل شوند، ادامه داد: ممکن است تخلفاتی در بین برخی از خیریه‌ها صورت گیرد و از احساسات مردم استفاده کرده و پول جمع‌آوری کنند، اما برای مردم صرف نکرده و برای خود املاک و دفتر خریداری کنند، لذا باید بر اقدامات آنها نظارت صورت گیرد که جای این نظارت خالی است.

وی با اشاره به اینکه آمار این خیریه‌ها وجود داشته و به نهادهای مربوطه ارائه شده است، یادآور شد: این نگرانی وجود دارد که این خیریه‌ها صندوق نصب می کنند و اسم ائمه را هک می‌کنند، اما مشخص نیست که منابع این صندوق در مجرای کمک به مردم هزینه می‌شود یا خیر.

*بررسی عملکرد کمیته امداد توسط دستگاه‌های نظارتی

فتاح افزود: کمیته امداد که یک نهاد بوده و به نظام و رهبری وابسته است عملکرد آن از سوی سازمان بازرسی، سازمان حراست، دیوان محاسبات، شرکت مفید راهبر و معاونت نظارت دفتر رهبری نظارت می‌شود؛ لذا خیریه‌ها نیز باید کنترل شوند که چقدر پول جمع‌آوری می‌کنند و به چه کسی پرداخت کرده‌اند، اما جای این نظارت خالی است که آسیب زده، می‌زند و خواهد زد.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: درخواست از مجلس این بوده که با تصویب قانون مشخص کند که متولی کنترل و بازرسی در خیریه ها کیست و اختیار لازم را به این دستگاه نظارتی دهد و شاید بودجه به آن نیز اختصاص یابد.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد؛

سخنان وقیحانه ترامپ خوی استکباری دولت جنایتکار آمریکا را نشان داد

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر چهره واقعی و ماهیت پلید شیطان بزرگ را در معرض دید و ارزیابى جهانیان قرارداد. سخنان گستاخانه و لحن وقیحانه ترامپ و تهدید رسمی و آشکار نقض تعهدات بین المللی، خوی استکباری نظام سلطه و دولت جنایتکار امریکا را به تصویر کشید که تمایل دارد دنیا را طبق قانون جنگل اداره کند.

در این بیانیه آمده است: ترامپ بدون پای‌بندی به ضوابط پذیرفته شده و عرف بین المللی باطن خبیث و نیت فرعونی خودرا ظاهر ساخت تا آئینه تمام نمای سیمای واقعی و بزک نکرده امریکا باشد. در کنار همه تحلیل‌ها و اظهارنظرهایى که این روزها در محکوم کردن گفتار نابخردانه و ابلهانه ترامپ مطرح می‌شود به گونه‌ای که صدای اعتراض تاپشت درهای کاخ سفید رسیده است و حتی از سوی همپالکی‌های اروپایی نکوهش شده است، توجه به شرایط زمانی بیان این سخنان محل تأمل و بررسى است.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این بیانیه آورده است: ترامپ که یک امریکایی تاجر مآب و دلال مسلک است با تقلید ناشیانه از فیلم‌های گانگستری و کابویی بیشتر در حال و هوای ایفای نقش هفت تیرکش‌هاى تگزاسی است، اگر فرصت مطالعه اجمالی تاریخ اسلام، مکتب عزت آفرین اهل بیت(ع) و ایران معاصر به ویژه انقلاب اسلامی را داشت، متوجه می‌شد ملت سرافراز ایران اعتنایی به این رجزخوانی‌ها و عربده کشی‌ها نمی‌کند و راه روشن خود را که برگرفته از قیام، مقاومت، فداکاری و حماسه حسینى است باصلابت و اقتدار ادامه مى دهد و در قاموس قهرمانان و دلاوران و ملت رشید ایران عقب نشینى و خوف و هراس معنا و مفهومی ندارد. در ادامه این بیانیه عنوان شده است: فرزندان عاشورایی حضرت روح الله (ره) و امام خامنه‌ای بی صبرانه منتظر آماده شدن زمینه و فرصتی مغتنم هستند تا انتقام تاریخی مظلومان و آزادگان و حق طلبان را از ستمگران سفاک و خون آشامان قسی القلب بگیرند و طلوع خورشید محرم اوج غلیان این شعور و بصیرت الهى و عواطف و احساسات پاک و قدسى است.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: با این اهانت‌های بی سابقه اینک حجت بر همگان تمام است حتى خوش بینان افراطى و شیفتگان دلداده غرب و سهل اندیشانی که خواب سازش با کدخدا را می‌دیدند انگشت به دهان و متحیر مانده‌اند و از توجیه این همه رذالت عاجز شده‌اند و ناگزیر دل آرامی را کنار گذارده و با نیروهای دلسوز همراه و هم سخن شده‌اند!

در ادامه این بیانیه آمده است: حال که طشت رسوایی امریکای جهان خوار از بام سازمان ملل برزمین افتاده است دیگر مجال فرصت سوزی و ژست‌های دیپلماتیک در مقابل این جرثومه ظلم و فساد به پایان رسیده و بر دولتمردان است که با اتکال به قادر متعال و اتکای به عزم و اراده ملی، چهره مقتدر نظام اسلامی را به نمایش گذارند و در مواضع منفعلانه قبلی تجدیدنظراساسی کنند.

در پایان این بیانیه اعلام شد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به نمایندگی از اساتید مومن و انقلابی کشور ضمن دعوت عموم مردم شریف ایران برای شرکت در راهپیمایی انزجار از آمریکا و واکنش قاطع در برابر یاوه‌گوئی‌های ترامپ،از همه تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام اسلامی انتظار دارد با اقتدار به مشی و سلوک حکیمانه و عزتمندانه حضرت امام و مقام معظم رهبری با تجربه تلخ اعتماد به امریکا وداع نمایند،و تنها راه پیشرفت و تعالی کشور را بهره گیری از توان داخلی و ظرفیت‌های کشور بدانند و با الهام از سرور آزادگان جهان مقاومت و ایستادگی را جایگزین سازش و تنزل از مواضع انقلابی سازند.

حاجی‌بابایی:

پیام عاشورا انقلابی بودن و انقلابی ماندن در بحرانی‌ترین صحنه‌های تاریخ است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در آستانه بزرگداشت «هفته دفاع مقدس» با صدور پیامی،ویژگی‌های دفاع مقدس را، مقاومت و حضور عاشقانه مردان و زنان در عرصه های مختلف، ایثار و از خود گذشتگی و عجین بودن با فرهنگ شهادت و شجاعت و جسارت وایستادگی در برابر دشمنان برشمرد.

متن بیانیه حاجی‌بابایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قلم،میان گلبرگ‌های نرگس بیارام و در خون سرخ لاله ها به وصف دشت آلاله  و شقایق بنشین، بگو از حکایت مردان مرد...بگو از قصه مقاومت و ایستادگی مردم این دیار.... قلم بنویس، قصه مردان مرد آنروز آغاز شد که در قتلگاه جنگی نابرابر؛ در دفاعی مقدس:

"پیرما گفت :شهادت هنر مردان است".

"عقل نامرد در این دایره سرگردان است".

قلم  حکایت کن از روزهایی که رفیق باروت و مین و التهاب شدیم، بگو از روزهایی که فاصله خاک تا افلاک فقط یک میدان مین بود.

قلم بگو، بگو حب ولایت، چنان در دلهایمان نقش بست، که هم قسم شدیم، تا جانی در بدن داریم نگذاریم تنهایی علی(ع) در کوچه های دلتنگی کوفه، دوباره در تاریخ ثبت شود.

قلم روایت قصه شهادت و جانبازی را، بگو از روزهای رمضان و بیت المقدس، روزهای کرخه و قراویز، روزهای والفجر و رمز یا زهرا (س) .... قلم تقریر کن از، روزهای التهاب عملیات و خاکریز و خط مقدم ..وداع و نامه و سنگر و همسنگران...از شجاعت‌ها و رشادت‌ها بگو... قلم تقریر کن، عزیزترین سرمایه‌هایمان را به پای میهن ریختیم، مادرانمان صبر زینب پیشه کردند و پدرانمان در کربلای ایران حبیب ابن مظاهر شدند،خود پیش رفتند و پسران از پی آنها با نارنجک و خمپاره عجین شدند، قربان کردن اسماعیل پیشه پدران این سرزمین شد.

قلم ثبت کن بر پیشانی تاریخ که، دشمن جنگی ناجوانمردانه را به مردم بزرگ ایران زمین تحمیل کرده بود، جنگی که ایستادگی و مقاومت را بر قاموس دفاعی مقدس حک کرد.

قلم ترسیم کن مادران ایران زمین را، که ‌با آب و آیینه و قرآن  فرزندان خود را  بدرقه  کردند...تا پسرانشان، مردان این دیار آزادگی را تمرین کنند و آفرینشگر حماسه های شجاعت و جسارت شوند.

قلم در گوش فلک نجوا کن، قصه عشق و اشک پنهانی ،نوعروسانی را که، دیدگانشان، از اشک فراق به خون نشسته بود.....که مبادا گامهای مردانشان سست شود....و قصه عصر عاشورا، تکراری مکرر گردد.

با گرامیداشت هفته دفاع  مقدس و تقارن آن با آغاز ماه محرم، که فرصت ارزشمندی برای تبیین فرهنگ ایثار وشهادت و مقاومت وایستادگی است و اظهار ادب به ساحت مقدس امام عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب ،سلام و درود به روان مطهر شهدا و ادای احترام به رزمندگان وایثارگران هشت سال دفاع مقدس،پدران ومادران شهدا، از خداوند سبحان مسالت دارم،گامهایی استوار برای پیمودن راه خدمت و انقلابی بودن وانقلابی ماندن در مواجه با بحرانهای روزافزون جامعه عطا نماید و پیوند نینوای ایران را با کربلای حسین (ع) پایان انتظار و طلوع سپیده روشن فرج و ظهور قائم آل محمد(عج) قرار دهد./907/204/ح

ارسال نظرات