۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۲۷۴۲۵
آیت الله جوادی آملی:

مجالس عزا نباید با داستان های بی مغز اداره شود/ منابر و مجالس علمی باشد

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری، گفت: در مجالس باید مطالب برهانی، قرآنی، حق‌‌مداری، پرهیز از باطل، گرایش به حق و صداقت نهضت امام حسین(ع) در جامعه مطرح شود.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به مبلغان، بیان داشت: وقتی که ماه باجلال و شکوه محرم رسید، نباید با قصه مجالس اباعبدالله علیه السلام را اداره کرد، بلکه باید راز و رمز نهضت حسینی که حق‌مدار و حق‌محور بود را بیان کرد، باید مسئله امر به معروف، نهی از منکر، حق‌مداری، حق‌محوری، پرهیز از باطل، گرایش به حق، پرهیز از کذب، گرایش به صدق، را تبیین کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری محرم تصریح کرد: با قصه و داستان‌های بی‌مغز نباید مجالس اداره شود و وقت مردم تلف نشود، بلکه باید مطالب برهانی، استدلالی، قرآنی، روایی، راز نهضت حسینی، حق مداری، پرهیز از باطل، گرایش به حق و صداقت نهضت امام حسین علیه السلام در جامعه مطرح شود.

وی با اشاره به روایت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه» اظهار داشت: امام حسین علیه السلام، روش، منش و گفتارش به گونه‌ای بود که انسانها را در طول تاریخ راهنمایی کرد و موجب گسترش نور در جامعه شد. برخی به سبب وارستگی و تقوا نورانی‌اند و مصداق هدایت هستند زیرا راه خدا را پیموده‌اند و برای دیگران نیز چراغ هدایت اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم به آثار توجه به اخلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: کمترین فایده اخلاق، متمدن شدن جامعه و در گام بعد نورانی شدن انسان‌ها است؛ انسان با نور الهی می‌تواند مسائلی که نمی‌داند را درک کرده و با آن در جامعه حرکت کند، مطالعه کند، بگوید و بشنود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر علمی بودن مجالس عزاداری محرم تصریح کرد: با خدا عهد ببندید که حرف‌های غیر علمی در مجالس نگویید و وقت مردم را تلف نکنید این کارِ شما و تعهّد شما، مردم هم وقتی در مجالس حسینیه و مسجد و امثال ذلک شرکت می‌کنند برای شنیدن مواعظ الهی و نهضت جهانی سالار شهیدان(سلام الله علیه) است، آنها هم باید مستمع واع باشند؛ یعنی هم خوب گوش بدهند، هم ظرفی بیاورند که این مطالب در آن ظرف جا بگیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به سخنان امام خمینی(ره) درباره محرم و صفر اشاره کرد و یادآور شد: از آغاز انقلاب اسلامی تا امروز امام حسین علیه السلام، کشور را اداره کرده است چنان که انقلاب اسلامی با چند راهپیمایی میلیونی از جمله تاسوعا، عاشورا، اربعین و 28 صفر به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: تا زمانی که نام مبارک امام حسین علیه الصلاة و السلام، جهاد و شهادت در کشور مطرح باشد پیروزی را به دنبال خواهد داشت که خون همیشه بر شمشیر پیروز بوده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان به پشت صحنه گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: امیدواریم استکبار جهانی و کسانی که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند رسوا شوند و نظام اسلامی، عدل و احسان در سراسر جهان، حاکم شود و انقلاب اسلامی ما به دست صاحب اصلی‌اش برسد./۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات