۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۴۲۲
آیت الله صافی گلپایگانی:

دانش آموزان امانت الهی در دست معلمان هستند/ در تربیت صحیح دینی و علمی دانش آموزان بکوشید

حضرت آیت الله صافی گفت: دانش آموزان امانت الهی در دست معلمان هستند که باید آن ها را با معارف دینی و قرآنی و اخلاق صحیح اسلامی آشنا کرد.
آیت الله صافی در دیدار وزیر ‌آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر آموزش‌ و پرورش به همراه جمعی از معاونان خود، با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار  و گزارشی از برنامه های این وزارتخانه ارائه کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تقدیر و تشکّر، و عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیّد الشهدا علیه السلام، به تشریح قدر و منزلت مقام معلّم پرداخت و گفت: کار و شغل شما، شغل شریف و پر مسئولیتی است. پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند : « إنّما بعثت معلماً » من برای این برانگیخته شدم که معلّم مردم باشم. این کار، یک شغل عادی نیست، شغل انبیاست، بلکه اشرف مشاغل است

وی افزود: به همین خاطر، معلّمان عزیز باید قدر این شغل را بدانند، و متوجّه باشند که چه وظیفه مهمّ و بزرگی بر عهده آنها گذارده شده است. البته مردم و مسئولان هم باید قدر و منزلت این شغل را بدانند و همیشه قدردان و سپاسگزار این عزیزان باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به تعداد زیاد دانش آموزان در کشور اظهار داشت: این تعداد چند میلیونی که گزارش دادید، وظیفه را بسیار حساس تر و مهم تر می کند، حتی یک مدرسه هم اگر بود و حتی اگر ده نفر هم دانش آموز بودند، باز هم وظیفه سنگین بود.

حضرت آیت الله صافی، دانش آموزان را امانت الهی در دست معلّمان دانست و بیان داشت: این همه نونهال و نوجوان و جوان، امانت های اسلام در دست شما هستند و صاحب آنها، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد که همه را باید با معارف دینی و قرآنی و اخلاق صحیح اسلامی آشنا نمایید، و بدانید هدایت حتی یک نفر از آنها، در نزد خداوند متعال ثواب و اجری دارد که قابل توصیف نیست. ان شاء الله اگر تربیت دینی در مدارس ما درست باشد، همه جامعه راه درست را طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف اسلام، انسان سازی به معنای واقعی کلمه است ابراز داشت :معارف عالیه اسلام و توصیه های اکید آن به علم آموزی همراه با تربیت، همه برای این است که اسلام می خواهد انسان به معنای واقعی بسازد یعنی می خواهد افرادی تربیت شوند که دارای مکارم انسانی باشند و بتوانند به جامعه بشری خدمت کنند.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار، توفیق بیشتر وزیر محترم آموزش و پرورش و همکاران ایشان را در پیشبرد اهداف بزرگ اسلام در علم آموزی و تربیت اسلامی از خداوند متعال مسألت کرد./۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات