۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۴۱۸
حجت الاسلام صادقی:

انسان همواره باید همراه و مطیع امام و رهبر باشد

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که امام بر حق هیچگاه نباید تنها بماند، گفت: انسان همواره باید همراه و مطیع امام و رهبر باشد.
صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه بامداد شنبه در برنامه در آستان خورشید که از کربلای معلا و شبکه سوم سیما به صورت زنده و مستقیم پخش شد، با بیان این که امام بر حق هیچگاه نباید تنها بماند، گفت: همواره باید همراه و مطیع امام بود.

وی افزود: امام حسین(ع) با وجود شجاعت بسیار به دلیل مصلحتی که وجود داشت تابع کامل امام حسن(ع) در جریان صلح بودند، سیدالشهدا بارها فرمودند که امام من امام حسن(ع) است و حق نداریم بر خلاف نظر ایشان عمل کنیم، وقتی سؤالی از سوی اصحاب در حضور امام حسن(ع) پرسیده می شد امام حسین(ع) به احترام کلمه ای پاسخ نمی دادند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تابعیت و در خط رهبر و امام بودن بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: اصحاب حقیقی امام حسین(ع) همانند مسلم تسلیم محض حضرت بودند و با انتخاب و میل خود عمل نمی کردند بلکه به دنبال اجرایی کردن دستورات امام بودند.

وی هدف از قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: اگر انسان در زندگی عقل خود را به کار گیرد می تواند مسیر خوبی را دنبال کند، در جایی که مسأله کمی پیچیده تر می شود باید به بزرگترها و اسوه ها نگاه کرد، خود امام شاخص بوده و رهبر راه هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که در کربلا لشکر همه بدی ها در برابر لشکر همه خوبی ها قرار گرفته بود، ابراز داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) زنده ابقای اسلام و امربه معروف و نهی از منکر بوده است که امروز نیز باید مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: احیا و تقویت ارزش های دینی و اسلامی همواره باید مد نظرما باشد  و دراین زمینه بی تفاوت نباشیم بلکه اگر شاهد کمرنگ شدن این مسائل هستیم باید تلاشی ویژه و جدی انجام دهیم تا همواره این ارزش ها زنده بماند./1323/۲۰۲پ

ارسال نظرات