۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۵۲۷۳۹۶

پیامدهای ترس از مرگ

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین پیامدهای ترس از مرگ پرداخت و گفت: ترس علت اصلی زمین گیر شدن تمام کسانی بوده است که در تاریخ زمین گیر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب دوم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: چه می شود که سختی و امتحان انجام وظیفه و تکلیف در جریان عاشورا احلی من العسل می شود؟ چه باوری برای امر لازم است؟

وی به نتایج ترس از مرگ اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخ می بینیم که سیدالشهدا(ع) در مسیر رسیدن به کربلا دوازده مرتبه روضه مرگ خوانده اند. در روایات آمده که هر فردی از مرگ، دشمن، انجام تکلیف و مقاومت بترسد، سه گرفتاری به سراغش می آید: اولا اینکه چنین فردی در برابر نفسش ذلیل می شود، چرا که نفس به انسان وعده حیات می دهد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان روایتی تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمودند انس فرزند علی بن ابی طالب(ع) با مرگ از انس بچه به مادر بیشتر است؛ به این معنا است که آماده مرگ باشیم و از مرگ نترسیم؛ کسانی می توانند پای این قصه بایستند که از مرگ نترسند. ترس علت اصلی زمین گیر شدن تمام کسانی بوده است که در تاریخ زمین گیر شدند.

کارشناس رسانه ملی افزود: شکنجه گر شهید رجایی پس از شکنجه پیش فرمانده خود رفت و گفت که هر چه شکنجه بلد بودم، انجام دادم اما این فرد حرفی بر زبان جاری نمی کند، شکنجه جدید به من یاد بدهید؛ چنین افرادی ترس از مرگ در وجودشان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: دومین گرفتاری در برابر ترس از مرگ، اسیر و ذلیل شدن در برابر دشمن است که انسان دچار آن می شود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر به یک حرف دشمن گوش دادید به سراغ دومین خواسته خود می رود و این شگرد شیطان است و پس از مذاکرات هسته ای، درخواست مذاکره موشکی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران جنگ کسانی بودند که از مرگ ترسیدند و پناهنده دشمن شدند؛ عبدالله بن عمر به خاطر ترس از مرگ و چند روز زنده ماندن بیشتر در دنیا، با امام حسین(ع) بیعت نکرد و نتیجه این شد که با پای حجاج بن یوسف بیعت کند و ذلیل شد./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات