۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۳۹۴
استاد اخلاق حوزه:

غفلت از دشمن سبب شکست می شود

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی غفلت از دشمن را سبب شکست دانست و گفت: امام حسین(ع) به این دلیل شهید شدند که مسلمانان واقعه غدیر را فراموش کرده و دچار غفلت شدند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در دومین شب مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در حسینیه هیأت فاطمیون قم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «لتسئلنّ یومئذٍ عن النعیم» گفت: امام صادق(ع) فرمودند مراد از واژه «نعیم» در این آیه «امامت» است، چراکه این ما اهل بیت(ع) هستیم که راه سعادت را به بشریت نشان می دهیم.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: اگر زندگی انسان بر اساس معیارهای امام معصوم(ع) تنظیم شود، نتیجه اش تربیت شخصیت های برجسته ای همچون اباالفضل العباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، عمار یاسر، حبیب بن مظاهر و غیره خواهد شد.

وی با بیان اینکه شکر نعمت های الهی مراحل مختلفی دارد، اظهار داشت: شکر زبانی و شکر با اعضا و جوارح از جمله مراحل شکر نعمت های الهی است؛ شکر جوارحی یعنی اینکه تمام اعضا و جوارح انسان، حسینی عمل کند و برای حمایت و پشتیبانی از راه امام معصوم(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرنی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا نتیجه انحرافی بود که اهل سقیفه بعد از پیامبر اکرم(ص) در دین ایجاد کردند؛ امام حسین(ع) به این دلیل شهید شدند که مسلمانان واقعه غدیر را فراموش کرده و دچار غفلت شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر امروزه ما نیز غفلت کنیم به یقین دشمن بر ما غلبه خواهد کرد؛ جوانان باید بصیرت داشته باشند تا در زمینه های مختلف دچار انحراف نشوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شیطان نقاط ضعف ما را به خوبی می شناسد، ابراز داشت: باید با خود بیندیشیم و محاسبه کنیم تا نقاط ضعف خود را رصد کرده و درصدد جبران آنها برآییم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات