۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۳۹۳
آیت الله حسینی بوشهری در مراسم افتتاح یاد یاران مطرح کرد؛

نهضت عاشورا و دفاع مقدس حرکتی در راستای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نهضت عاشورا برای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم صورت پذیرفت و این هدف در دفاع مقدس نیز به وضوح دیده می شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران عاشورایی با اشاره به اینکه کشور ایران علاوه بر ایجاد امنیت داخلی در حال تأمین امنیت در خارج از کشور نیز هست، گفت: مجاهدت رمز پیروزی ملت ایران در همه عرصه ها بوده و هست.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مجاهدت مردم سبب شد تا خداوند امدادهای غیبی خود را فرو فرستد و کشور را از چنگال دشمنان که کمر بسته بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، نجات دهد.

وی تقوای الهی، توکل و امدادهای غیبی را سه عامل پیروزی خواند و عنوان کرد: بر اساس فرموده های رهبر معظم انقلاب، امدادهای غیبی الهی پیش شرط می خواهد و آن هم این است که مردم در راه اسلام قدم بردارند و میزان اهتمام خود را در این عرصه نمایش دهند.

آیت الله حسینی بوشهری پیش شرط امدادهای الهی را «مجاهدت» معرفی کرد و اظهار داشت: خدای متعال پس از اینکه مردم شریف ایران مجاهدت خود را در راه اسلام نشان دادند، امدادهای غیبی خود را شامل حالشان کرد و این موضوع سبب شد تا بتوانند در برابر همه دنیا از کشور خود دفاع کنند.

امام جمعه قم به تبیین نقاط مشترک دفاع مقدس و نهضت عاشورا پرداخت و ابراز داشت: نهضت عاشورا برای عدالت خواهی و مبارزه با ظلم صورت پذیرفت؛ این هدف در دفاع مقدس نیز به وضوح دیده می شود.

وی افزود: آنچه خداوند برای همه انبیای الهی هدف قرار داده بود در انقلاب اسلامی متمرکز شده است؛ امام خمینی(ره) پس از اینکه این اهداف را درک کردند به صحنه آمده و انقلاب اسلامی را با همکاری ملت شریف ایران پایه گذاری کردند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما امروزه پیروی از رهبر معظم انقلاب است؛ دشمنان ما اگرچه گاهی به ما لبخند می زنند، اما به یقین نقشه ها و برنامه های گسترده ای برای نابودی انقلاب اسلامی در سر می پرورانند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از فایده های رژه مقتدرانه نیروهای مسلح کشور را جوابی در برابر حرف های سخیفانه رییس جمهور آمریکا دانست و بیان کرد: مؤمن نباید از جبهه دشمن غافل باشد؛ طبق فرموده امام علی(ع) اگر از دشمن غافل شویم و در هنگام یاری رهبرمان در خواب باشیم به یقین زیر لگد دشمن از خواب بیدار خواهیم شد.

وی در پایان یادآور شد: هنرمندان، شاعران، سخنرانان، مسؤولان و همه اقشار جامعه باید صحنه های دفاع مقدس را برای نسل امروز بازسازی کرده و آن را به همه دنیا عرضه دارند./841/۲۰۲/ح

ارسال نظرات